انهدام باندی که پرونده های قضایی را مختومه می کردند

گروه حوادث/  اعضای یک باند در استان گیلان که با جعل نامه‌های مکانیزه اقدام به رفع بازداشت از وثیقه‌ها و مختومه کردن پرونده‌ها می‌کردند، دستگیر شدند.
به گزارش میزان، مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه و قاضی اجرای احکام کیفری شهرستان لنگرود در استان گیلان در بررسی پرونده‌های اجرای احکام کیفری با موضوع مهمی در مورد چند پرونده برخورد کرده و متوجه شدند در این پرونده‌ها نامه رفع بازداشت اسناد بازداشت شده بابت قرار وثیقه صادر شده و یا اینکه در مورد دیگری، پرونده بدون اجرای دادنامه مختومه شده است. در اصل؛ کارکرد ویژه گروه موصوف این بوده است که با همکاری و همدستی چند نفر از کارکنان اداری دادگستری و با توسل به اقدامات مجرمانه و جعل نامه‌های مکانیزه، اقدام به مختومه کردن چند پرونده اجرای احکام کیفری و رفع بازداشت از وثایق می‌کرده است.
 در پی بروز موارد مورد اشاره، موضوع به سرعت مورد بررسی حفاظت اطلاعات قوه قضائیه و دادگستری کل استان قرار گرفت و دو نفر از محکومینی که پرونده‌هایشان بدون اجرای حکم مختومه شده بود، جلب شدند. با آغاز تحقیقات ازاین افراد آنها دو نفر از عاملین اصلی تشکیل شبکه رشا و ارتشا را معرفی و این افراد با اقدام فوری دادگستری کل استان بازداشت شدند.
 این گزارش حاکی است؛ با دستگیری متهمان و مطابق اظهارات آنها پای سه نفر از کارکنان اداری دادگستری نیز به پرونده باز شده و این افراد هم پس از بازداشت و انجام تحقیقات به ارتکاب بزه مذکور اقرار کردند.
 مطابق اطلاعات به دست آمده تمامی متهمان بازداشت شده با صدور قرار تأمین کیفری به زندان اعزام شده‌اند.
جستجو
آرشیو تاریخی