صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و نه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و نه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

خبر در خبر

ایرنا

  علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: صندوق ملی محیط زیست باید در حوزه سرمایه‌گذاری وارد شده و شرکت‌ها و هلدینگ‌های محیط زیستی زیر مجموعه این صندوق راه‌اندازی شود.

 

ایرنا

  مهدی ادیبان، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ثبت موقت شهر هزار ساله حریره این جزیره در یونسکو گفت: پیش از ثبت قطعی جهانی این اثر تاریخی، در آذرماه امسال شهر تاریخی حریره کیش در «آیسسکو» یا همان سازمان جهانی اسلامی به ثبت خواهد رسید.

 

ایلنا

  غلامرضا ابدالی، مدیر کل حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اکنون ۱۰۵ مرکز تکثیر و پرورش گونه‌های حیات‌وحش با ارزش جانوری از جمله یوزپلنگ، گورخر، قوچ و میش در کشور فعال است که ۳۲ مورد از سوی سازمان محیط‌ زیست و ۷۳ مرکز توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود. در 2 سال گذشته جمعیت گونه‌هاى جانورى گوزن زرد ایرانى، گورخر ایرانى، آهو و جبیر در مراکز تکثیر و پرورش، در استان هاى مختلف کشور در مجموع 35 درصد رشد داشته است.

 

ایسنا

 رضا مهرآفرین، سرپرست هیأت باستان‌شناسی کوه خواجه در استان سیستان و بلوچستان، تدفین‌های سنگ‌چین را یکی از آثار شاخص کوه خواجه معرفی کرد که به فراوانی در بخش‌‌های مختلف کوه به چشم می‌‌خورد و درباره آنها گفت: تاکنون پژوهش مستقلی درباره گورها انجام نشده و تاریخ‌‌گذاری آنها همواره مورد اختلاف باستان‌شناسان بوده است. بنابراین انجام یک پروژه میدانی به‌منظور سامان‌دهی و مستندنگاری این تدفین‌ها و ارائه یک گاه‌نگاری دقیق برای آنها ضروری بود. گمانه‌زنی برای ساماندهی گورهای محوطه جهانی کوه خواجه با تیمی متشکل از پنج باستان‌شناس در سطوح فوقانی آغاز شده است.

 

ایرنا

  علی ارواحی، متخصص مدیریت زیست‌بوم‌های تالابی گفت: بنابر اعلام نهادهای مسئول، در بارش‌های اخیر و به همراه اقدامات انجام شده، پهنه دریاچه ارومیه ۲ هزار کیلومتر آبگیری شد که با احتساب وسعت ۵ هزار کیلومتر مربعی آن حدود ۴۰ درصد دریاچه آبگیری شده که با توجه به گرم شدن هوا و بالا رفتن تبخیر شرایط شکننده‌ای است.

 

ایسنا

 علی صالحی، دادستان تهران در پی انتشار اخباری در مورد خشکاندن درختان منطقه چیتگر، هیأتی از کارشناسان رسمی دادگستری را برای بررسی این موضوع انتخاب کرد.

 

ایرنا

  محمدکاظم رحمانی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بویراحمد گفت: ۸۰ اثر تاریخی این شهرستان با مشارکت باستان شناسان میراث‌فرهنگی کاوش و شناسایی‌شد. تپه تل خالی در کاکان، محوطه چنارستان، گورستان محمودآباد، پناهگاه صخره‌ای آب دره، گورستان مهر علی از مهم‌ترین آثار تاریخی تازه مطالعه شده در شهرستان بویراحمد است.

 

ایسنا

  عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه هر اقدامی در سازمان منابع طبیعی باید در چهارچوب قوانین و مقررات صورت پذیرد، گفت: همه همکاران در سراسر کشور موظف هستند وقوع هرگونه تخلفی را به مبادی نظارتی در سازمان گزارش بدهند حتی اگر این تخلف از سوی نزدیکان و بستگان مدیران عالی سازمان و شخص بنده باشد.

 

ایسنا

  اصغر عطایی، سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در آستانه هفته ملی محیط زیست گفت: ارتقای دانش شهروندان در زمینه ضرورت حفاظت از محیط زیست و مسئولیت پذیری اجتماعی، سبک زندگی دوستدار محیط زیست و جلب مشارکت آگاهانه و داوطلبانه شهروندان در جهت بهبود وضعیت محیط زیست کلانشهر تهران از اهداف برنامه‌های هفته مذکور است.

جستجو
آرشیو تاریخی