صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبار کوتاه

ایتالیا مخالف حمله به روسیه
وزیر خارجه ایتالیا روز شنبه بار دیگر گفت، مخالف استفاده اوکراین از تسلیحات ایتالیایی به منظور دست زدن به حملات در داخل خاک روسیه بوده و به متحدان غربی هشدار داد در وضعیت «حساس» کنون از دست زدن به اقدامات «عجولانه» اجتناب کنند.

نامه رهبر انقلاب
تداعی گر ظلم ستیزی
خاخام رابی داوید ‌ویس، سخنگوی اتحادیه یهودیان علیه صهیونیسم، در اجلاس «غزه مظلوم مقاوم» در تهران با اشاره به نامه اخیر مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان امریکایی حامی فلسطین اظهارکرد: «نامه آیت‌الله خامنه‌ای به دانشجویان امریکایی درحقیقت به نوعی پیام ما به دانشجویان امریکایی است که هیچ‌گاه در برابر ظلم، سکوت نکنند.»

کمبود شدید نیرو در اوکراین
روز گذشته بلومبرگ گزارش داد که اوکراین با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است و این نه‌تنها به نیروهای مسلح آسیب زده، بلکه با کاهش تولید کارخانه‌ها در نتیجه کمبود نیروی کار، قدرت اقتصادی اوکراین برای ادامه جنگ را هم تحت‌تأثیر قرار داده است.

خستگی صهیونیست‌ها
در 7 جبهه جنگی
روز گذشته رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که ارتش رژیم صهیونیستی پس از حدود هشت ماه جنگ، خسته شده است و توان جنگیدن ندارد. طبق گزارش این رسانه‌ها، رژیم صهیونیستی امروز با هفت جبهه؛ غزه، کرانه باختری، حزب‌الله لبنان، سوریه، عراق، یمن و ایران مواجه است. آنها تأکید کردند که این اعتقاد که «پیروزی مطلق» با متلاشی شدن تیپ‌های جنبش حماس در رفح محقق خواهد شد، درست نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی