صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

با وجود حملات رژیم صهیونیستی، درگیری‌های ارتش اشغالگر با گردان‌های قسام ادامه دارد

مقاومت، در کمین نظامیان صهیونیست

با وجود آنکه ایالات متحده می‌کوشد با اسم رمز «آتش بس» در غزه هم از اعتراضات جهانی علیه خود و رژیم صهیونیستی بکاهد و هم ابتکار عمل را در سرزمین‌های اشغالی در اختیار بگیرد، اما شرح حال غزه حکایت از استمرار حملات جنایت بار رژیم صهیونیستی به پشتوانه طرح‌های آتش بس به نفع اشغالگران دارد.
روز گذشته در پی تداوم تهاجم خونبار رژیم صهیونیستی به زیست مردم فلسطین، نظامیان ارتش به شهرک کفردان در غرب جنین در کرانه باختری یورش بردند که با مقاومت مسلحانه شدید مبارزان فلسطینی مواجه شدند. همچنین مرکز و شرق رفح توسط جنگنده‌های اسرائیلی بمباران شد. همچنین خودروهای زرهی اسرائیلی به سمت شرق اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه تیراندازی کردند. توپخانه ارتش صهیونیستی نیز طی حملاتی رفح و مناطق جنوبی شهر غزه و محله تل السلطان در غرب این شهر و بیت حانون در شمال نوار غزه را مورد هدف موشک‌های خود قرار داد. علاوه بر آن، به دنبال یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه بلاطه، مبارزان مقاومت فلسطین با آنها به مقابله برخواسته و درگیری مسلحانه شدیدی در این منطقه به وقوع پیوست. مبارزان مقاومت همچنین چند بمب در مسیر خودروهای زرهی و بولدوزرهای اسرائیلی منفجر کردند. روز گذشته همچنین مجاهدان گردان‌های قسام یک بمب ضدنفر «رعدیه» را در میان گروهی 6 نفره از نظامیان یگان مهندسی ارتش صهیونیستی در نزدیکی شرق رفح منفجر کردند که در این عملیات همه این نیروها کشته و زخمی شدند. آنها همچنین نیروها و ادوات جنگی اشغالگران اسرائیلی را در منطقه تل زعرب در غرب رفح با گلوله‌های خمپاره در‌هم کوبیدند.
روز گذشته دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه طی بیانیه‌ای به شرح اوضاع در غزه پرداخت. مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از این بیانیه اعلام کرد که اوضاع انسانی در شمال غزه هر لحظه بدتر می‌شود و ساکنان این منطقه به دنبال بمباران مراکز اسکان آوارگان هیچ سرپناهی ندارند و در فضای باز زندگی می‌کنند. این بیانیه می‌افزاید که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۰ فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه اظهار داشت که به قحطی حقیقی در مناطق شمالی نوار غزه نزدیک می‌شویم و ساکنان این منطقه چیزی برای خوردن پیدا نمی‌کنند. بر پایه همین قحطی، کودکان بیشتری هر روز در معرض مرگ قرار می‌گیرند. روز گذشته عبدالقادر السرحی کودک 13 ساله فلسطینی بر اثر سوء‌تغذیه و عدم درمان به خاطر تعطیلی گذرگاه زمینی رفح، در بیمارستان شهدای الاقصی در دیر‌البلح در مرکز نوار غزه به شهادت رسید. علاوه بر آن روز گذشته منابع خبری از شهادت خبرنگاری دیگر در غزه در اثر حملات ارتش اشغالگر صهیونیستی خبر دادند.
در کنار تمام شهدای بمباران خونبار رژیم صهیونیستی در غزه، عده‌ای نیز در سکوت خبری در زندان‌های گواتمالاگونه رژیم به شهادت می‌رسند. در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای اعلام کرد از هفتم اکتبر تاکنون 36 فلسطینی ساکن نوار غزه در بازداشتگاه‌های این رژیم به شهادت رسیدند. با توجه به سابقه سانسورهای سیستماتیک خبری ارتش رژیم صهیونیستی، تردیدی نیست که شمار شهدا بیش از ارقام اعلام شده باشد.

 

بــــرش

حزب‌الله لبنان روز شنبه در کنار عملیات جداگانه خود علیه مواضع صهیونیست‌ها، پهپاد «هرمس 900» بزرگ‌ترین و گرانقیمت‌ترین نوع پهپاد را سرنگون کرد. آنها همچنین پایگاه نظامی البغدادی رژیم صهیونیستی را با موشک هدف قرار دادند. علاوه بر آن، روز گذشته روزنامه هاآرتص از وارد آمدن خسارت سنگین به کریات شمونا در نتیجه حمله موشکی حزب‌الله خبر داد. شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد بر اثر حملات مقاومت لبنان به شهرک مناره در الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی، 70 درصد تأسیسات موجود در این شهر از بین رفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی