صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

28 طرح بهداشتی ودرمانی در سیستان و بلوچستان با حضور وزیر بهداشت و درمان به بهره‌برداری رسید

افتتاح بزرگ‌ترین بیمارستان مادر و کودک در جوان‌ترین استان کشور

زاهدان - 28 طرح بهداشتی ودرمانی در سیستان و بلوچستان با اعتبار 12 هزار و 500 میلیارد ریال با حضور وزیر بهداشت و درمان به بهره‌برداری رسید که در این میان مرکز درمانی مادر و کودک در ایرانشهر به‌عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان جنوب شرق کشور یکی از مهم‌ترین این طرح‌هاست. دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح بزرگ‌ترین بیمارستان مادر و کودک جنوب شرق اظهارکرد: این طرح‌ها در شهرستان‌های ایرانشهر، راسک، سرباز، مهرستان، فنوج، دلگان و لاشار به صورت همزمان افتتاح شد. وی افزود: قرار بود بیمارستان مادر و کودک ایرانشهر با دستان رئیس جمهور شهید افتتاح شود اما تقدیر به گونه‌ای دیگر رقم خورد و قطعاً روح بلند ایشان حاکم به کارهای ماست.
وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی بیمارستان مادر و کودک ایرانشهر ۶۵ درصد بود که در دولت شهید آیت‌الله رئیسی با اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریال با ۱۱۴ تخت به عنوان یکی از بیمارستان‌های پیشرفته مادر و کودک در جنوب شرق دیروز افتتاح شد. وزیر بهداشت با بیان اینکه نمونه بیمارستان مادر و کودک ایرانشهر در کشور بسیار کم است تصریح کرد: افتتاح این بیمارستان سبب می‌شود بیماران جنوب سیستان و بلوچستان برای درمان از این منطقه خارج نشوند. وی ادامه داد: قرار است تا پایان امسال ۱۵ هزار تخت به بیمارستان‌های کشور اضافه شود اما بنا است طرح‌هایی افتتاح شود که به صورت نمایشی نباشد.

دسترسی مردم جنوب شرق کشور به خدمات درمانی باکیفیت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز اظهار کرد: بزرگ‌ترین بیمارستان مادر و کودک کشور دارای ۱۱۴ تخت بستری، بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع مساحت در۲ طبقه ساخته شده است. دکتر صالح‌الدین بویا با بیان اینکه برای ساخت این بیمارستان بیش از ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال از زمان ساخت تا تجهیز هزینه شده افزود: برای تکمیل این پروژه ملی هیچ محدودیت مالی وجود نداشته که بهره‌برداری از این پروژه تحولی عظیم در حوزه درمان جنوب شرق کشور ایجاد می‌کند. وی تصریح کرد: دستیابی به بالاترین کیفیت خدمات زنان و زایمان از طریق سیستم زایمان LDR که پرطرفدار‌ترین روش در دنیا است بدون شک تأثیر بسزایی در عملکرد مطلوب ماما و پزشک دارد. وی گفت: یکی از ملزومات اجرای این طرح ایجاد بستر مناسب و امن جهت زایمان برای بانوان این کشور و بهره‌مندی آنها از امکانات به‌روز دنیا است که از جمله مزایای این روش نسبت به زایشگاه سنتی می‌توان به حداقل رسیدن جا به‌  جایی مادر، حفظ شدن حریم شخصی مادر به بهترین شکل، افزایش تمایل مادر به انجام زایمان طبیعی و پیشگیری از ترس و هراس مادر، به حداقل رساندن عوارض و مرگ ومیر نوزادان و ارتقای وضعیت اقتصادی بیمارستان ایران اشاره کرد.  

جستجو
آرشیو تاریخی