صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هفت - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هفت - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳۶

فضای مجازی

آغاز کنسرت‌های تازه
رضا یزدانی از اجرای کنسرت تازه‌اش در تاریخ 27خردادماه در تهران خبر داده و نوشته است: «۲۷ خرداد‌ماه در تهران، یه شب خاطره‌انگیز دیگه با ترانه‌های عاشقانه از گذشته تا امروز کنار شما عزیزانم هستیم.» گروه‌های موسیقی با پایان یافتن عزای عمومی به مناسبت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش کنسرت‌های خود را در سراسر کشور از سر گرفته‌اند و هم‌اکنون بلیت‌فروشی برای حدود ۲۴ اجرای زنده در سایت‌ها برقرار است که انتظار می‌رود با پایان تعطیلات نیمه‌خرداد‌ماه، این تعداد به بیش از ۴۰ اجرای زنده افزایش یابد.
 
افشای رسانه‌ای پرونده خون‌های آلوده
محمد‌حسن یادگاری، فیلمساز با انتشار تصاویری از بازگشایی فعالیت‌های انجمن علمی مطالعات ارتباطی پس از سه سال از تجربه تماشای مستند «قوی‌دل» نوشته است. در بخشی از متن او آمده است:«قوی‌دل یکی از بهترین مستندهای لااقل یک دهه اخیر است و البته علی فراهانی‌صدر هم یکی از فیلمسازان خوش‌آتیه است که اسمش را بعدها بیشتر می‌شنوید؛ از آن معدود افرادی که بیشتر از سنش می‌داند. تشکر از جناب الهی، تهیه‌کننده پرتجربه و کاربلد این فیلم و حضور جناب احمد قویدل که فیلم بر اساس زندگی ایشان ساخته شده است. این مستند به بررسی ماجرای ورود خون‌های آلوده فرانسوی به ایران و تلاش‌های قوی‌دل برای تحقق عدالت می‌پردازد.»
 
احمدیه در نبرد «رستم و سهراب»
پردیس احمدیه با انتشار تصاویری از پیوستن به تیم کنسرت نمایش «رستم و سهراب» خبر داده است. او قرار است به عنوان بازیگر نقش گُردآفرید در نمایش نبرد «رستم و سهراب» ایفای نقش کند. تراژدی «رستم و سهراب» به کارگردانی حسین پارسایی ‌و قلم متین ایزدی، برداشتی آزاد از شاهکار ابوالقاسم فردوسی است که به صورت میدانی اجرا می‌شود.
 
دلنوشته‌ای برای غرق شدن 2 نفر از عوامل یک سریال
بهاره افشاری تصویری از علی شیروانی را در پشت صحنه سریال «رؤیای نیمه شب» به اشتراک گذاشته و نوشته است:‌ «چشم‌هام رو می‌بندم به یاد میارم آرزوهایی که برایم گفتی. چشم‌هام رو می‌بندم به یاد میارم تلاش هر روزه‌ات رو. چشم‌هام رو می‌بندم یادم میاد کمک‌هایت به من سر صحنه. چشم‌هام رو که می‌بندم کابوس می‌بینم، کابوس می‌بینم، کابوس می‌بینم. علی و وحید دیگر نیستند و جهان یه جواب درست به من بدهکاره، اما کابوس رهایم نمی‌کند.» ظهر روز هشتم خرداد‌ماه ۲ نفر از دستیاران صحنه سریال «رؤیای نیمه شب» با نام‌های علی شیروانی و وحید یوسفی در صحنه فیلمبرداری در رود بهمن‌شیر آبادان غرق شدند.
 
پیشنهادی برای علاقه‌مندان فبک
حمیدرضا شاه‌آبادی، پژوهشگر تاریخ، داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس به دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامش مطالعه کتاب «پاسخ‌ها را باد می‌برد» پیشنهاد داده است. او نوشته است: «این کتاب ارزشمند مجموعه گفتارهایی است درباره مبانی نظری فلسفه برای کودکان (فبک). نویسندگان مقالات همگی از اساتید معتبر مطالعات کودکی، تعلیم‌و‌تربیت و فلسفه هستند که در دانشگاه‌های معتبر دنیا تدریس کرده یا می‌کنند. کار ترجمه مقالات توسط گروهی از اساتید شناخته شده ادبیات کودک دانشگاه شیراز انجام شده و نظارت بر ترجمه بر عهده دبیران آن یعنی آقای دکتر مرتضی خسرو‌نژاد و خانم دکتر لاله آتشی بوده است. کتاب حاوی مطالب پایه در مورد موضوع فلسفه برای کودکان و فلسفه با کودکان است که با زبانی آکادمیک ارائه شده‌اند. نکته جالب توجه کتاب برای من، به هم رسیدن مطالعات فلسفه با/برای کودکان و مطالعات مرتبط با مفهوم کودکی بود‌.

 

جستجو
آرشیو تاریخی