صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هفت - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هفت - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳۴

ایران در ایران

افزایش 200 درصدی
میزان بارندگی در مشهد
مشهد /  معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، از افزایش 200 درصدی میزان بارندگی مشهد در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.
«غلامرضا ممدوحی» گفت: میزان بارندگی مشهد در این مدت ۲۳۶ میلی متر ثبت شده که ۱۸ درصد از میانگین بلند مدت بیشتر است. وی بیان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری (مهرماه ۱۴۰۲) تاکنون ۱۶۱ میلی‌متر باران در خراسان رضوی ثبت شده که ۹۸ میلی‌متر بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است، اما در مقایسه با دوره آماری بلندمدت کاهش هشت درصدی را نشان می‌دهد. معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: بارش‌های بهاری امسال رواناب ایجاد نکرده است تا آب مناسبی در پشت سدها ذخیره شود، لذا در حال حاضر فقط ۱۷ درصد ظرفیت سد «دوستی» پر آب است. به گفته وی، ذخیره سد «کارده» مشهد نیز تغییری نداشته و میزان آب ۲ سد «طرق» و «ارداک» هم از نظر آب ذخیره شده در پشت سد به میزان سال گذشته رسیده است. ممدوحی تصریح کرد: این‌که گفته می‌شود چرا سیلاب اخیر در پشت سد دوستی جمع نشده است، کارشناسی نیست؛ چون این آب در جای دیگری جریان داشت و باید آن را در سد شوریجه ذخیره می‌کردیم که آنجا نتوانستیم آب را جمع کنیم و از مرز خارج شد.

 

حل چالش کمبود زمین
برای طرح نهضت ملی مسکن
در کهگیلویه و بویر احمد
یاسوج  /  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، کمبود زمین را یکی از چالش‌های اصلی طرح نهضت ملی مسکن در این استان عنوان کرد و گفت: «۵۰ درصد متقاضیان این طرح در مرکز استان هستند.»
علی محمد روستا  با اشاره به اختصاص اعتبار قابل توجه ۴۰۰ میلیارد تومانی از محل وزارت راه و شهرسازی و مولدسازی افزود: تمرکز بالای متقاضیان در مرکز استان، نیاز به زمین را در این منطقه دوچندان می‌کند. اختصاص ۲۰ هکتار زمین با استفاده از این اعتبار، می‌تواند تا حد زیادی به رفع این کمبود کمک کند.
وی گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار از محل وزارت راه و شهرسازی و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از محل مولدسازی تأمین شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی