پیکان-استقلال؛ آخرین تیر به سیبل قهرمانی

به خودی خود این بازی نباید برای استقلال چالش آنچنانی را به همراه آورد. استقلال از لحاظ مهره تیمی به مراتب بهتر از پیکان است و با برخورداری از بازیکنان باتجربه و زبده می‌تواند روی 3 امتیاز این بازی حساب ویژه باز کند. پیکان تیمی است که در فصل جاری فراز و نشیب‌های بسیاری داشت اما گلی که شاگردان عنایتی در واپسین ثانیه‌های بازی با فولاد خوزستان به ثمر رساندند و از آن میدان یک امتیاز خارج از خانه به دست آوردند، حالا برای این تیم حکم یک اهرم را بازی خواهد کرد تا شاید اگر از استقلال امتیاز بگیرد، در لیگ برتر باقی بماند. در واقع همین انگیزه میان بازیکنان و اعضای کادر فنی پیکان است که موجب می‌شود آنها در تقابل با استقلال طور دیگری توپ را به گردش درآورند و مانع از سقوط خود شوند. این نیاز به طور قطع بازی را برای استقلال دشوار خواهد کرد و با اینکه آبی‌ها از همه نظر تیمی به مراتب بهتر از پیکان جلوه می‌کنند اما انگیزه ماندن در لیگ برتر موجب می‌شود سیاست‌های پیکان در این میدان به طور کلی متفاوت باشد.
بازی در ورزشگاه شهید دستگردی که ورزشگاه خانگی پیکان است نیز شاید شانس میزبان را برای به دست آوردن امتیاز در این میدان بیشتر کند اما به هرحال استقلال نیز نیاز به برتری در این بازی دارد و اگر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی طوری نتیجه بگیرد که استقلال با برتری مقابل پیکان به قهرمانی لیگ دست یابد، بعید است که جواد نکونام و شاگردانش خود را از رسیدن به چنین دستاورد مهم و تاریخی محروم سازند. استقلال می‌داند که روی کاغذ شانس پرسپولیس برای رسیدن به برتری در بازی با مس رفسنجان بسیار بیشتر است و شرایط میزبانی در ورزشگاه آزادی اقبال افزون‌تری برای اوسمار و شاگردانش ایجاد خواهد کرد اما به هرحال فوتبال به قول قدیمی‌ها رو ندارد و هرآن احتمال می‌رود که نتیجه بازی عوض شود.همان‌طور که استقلال در روز بازی با نساجی به یکباره صدر جدول را از کف داد و درشبی که تصور می‌کرد پرسپولیس به واسطه آنکه در یک نیمه 3 گل از استقلال خوزستان خورده، بازنده آن بازی خواهد شد، امروز نیز می‌تواند طی یک فعل و انفعالاتی به قهرمانی در لیگ جاری امید بسیاری داشته باشد.
ترکیب احتمالی استقلال:
سیدحسین حسینی، ایمان سلیمی، رافائل سیلوا، روزبه چشمی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند، مهرداد محمدی، گوستاوو بلانکو، جلال‌الدین ماشاریپوف

جستجو
آرشیو تاریخی