صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هفت - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هفت - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

واکنش لاریجانی به منتقدان
با تعبیر «اهریمنی»
 خبر اول اینکه، توئیت علی لاریجانی پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای او حاشیه‌ساز شد. ماجرا از آنجا شروع شد که لاریجانی در صفحه شخصی خود نوشت: «برای عبور از موانع، باید از روش‌های منسوخ ارتفاع بگیریم.» استفاده لاریجانی از هشتگ «ارتفاع بگیریم» باعث شد تعداد زیادی از کاربران، توهین به رئیس‌جمهور شهید را از این مطلب برداشت کنند و درصدد پاسخ دادن به او برآیند. در واکنش به انتقادهای پر شمار، لاریجانی، با انتشار توئیتی دیگر نوشت: «ارتفاع گرفتن یک راهبرد برای طی کردن مسیر است. شهیدان خدمت در راه وطن جان خود را برای اعتلای همین راهبرد گذاشتند. یاد و نام بلندشان گرامی و اندیشه «اهریمنان» و «سوءاستفاده‌کنندگان» از نامشان ناکام.»
اما توئیت دوم لاریجانی هم بدون واکنش نماند و جمعی از کاربران استفاده از ادبیات خاص و اهریمن نامیدن منتقدان را یادآور اظهارات و مشابه سازی‌های حسن روحانی علیه منتقدان دانستند. مراکز تولیدکننده آمار رصدی در فضای مجازی در گزارش‌های اولیه از واکنش‌های کاربران، خبر دادند که 79 درصد واکنش کاربران به توئیت لاریجانی منفی و با انتقاد از وی بوده است.

درگیری در مجلس بر سر اعتبارنامه تاجگردون
 دست آخر اینکه، در جلسه علنی روز پنجشنبه مجلس، علی رغم اعتراض تعدادی از نمایندگان، اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران در  کنار سایر نمایندگان تأیید شد. نمایندگان معترض مدعی عدم رسیدگی اعتراضاتشان درخصوص تاجگردون بودند که همین امر منجر به درگیری لفظی میان آنها و تاجگردون در صحن شد. مالک شریعتی نماینده تهران در توئیتی نوشت که تاجگردون در جریان این درگیری او و سلیمی نماینده تهران را تهدید کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی