حوادث جهان

21 کشته و 40 زخمی در سقوط اتوبوس هندی
سقوط یک دستگاه اتوبوس مسافربری به دره‌ای در منطقه جامو، دستکم ۲۱ کشته برجا گذاشت.به گزارش خبرگزاری رویترز، حادثه سقوط اتوبوس مسافربری به دره‌ای در منطقه جامو در هند که روز پنجشنبه رخ داد علاوه بر 21 کشته، حدود 40 زخمی نیز به دنبال داشت.یکی از مقامات پلیس محلی در این باره گفت: این اتوبوس که سفر خود را از ایالت «هاریانا» آغاز کرده بود، در جامو دچار سانحه شد و به داخل دره‌ای سقوط کرد. تاکنون گزارشی در مورد علت وقوع این سانحه رانندگی منتشر نشده است.

تیراندازی مرگبار در مینیاپولیس
 مقامات محلی شهر مینیاپولیس در ایالات متحده امریکا اعلام کردند که در روز پنجشنبه چندین نفر در این شهر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و 3 نفر کشته شده اند.
به گفته مقامات محلی شهر مینیاپولیس سه نفر دیگر از جمله یک افسر پلیس و یک آتش‌نشان نیز در محل حادثه زخمی شدند.
همچنین رسانه‌های محلی پیش‌تر گفته بودند که در این تیراندازی چهار نفر کشته شده‌اند.
 به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات پلیس محلی اظهار کرده‌اند که انگیزه فرد مظنون این حادثه برای تیراندازی در دست بررسی است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. اما گفته می‌شود که فرد مظنون به تیراندازی و یک افسر پلیس در میان کشته شدگان این حادثه هستند.

گرما قاتل میمون‌های جیغ‌کش
 موج گرمای شدید در مکزیک باعث شد که میمون‌های ‌جیغ‌کش در جنگل‌های جنوب این کشور، «مرده» از درختان سقوط کنند.
حداقل ۸۳ میمون جیغ‌کش ​​که به خاطر صدای بلندشان شناخته می‌شوند، در ایالت تاباسکو مرده پیدا شدند.
سایر میمون‌ها توسط ساکنان نجات یافتند؛ از جمله آنها پنج میمونی که پس از قرار گرفتن در معرض گرمای شدید به دامپزشک محلی منتقل شدند و دامپزشکان سعی کردند آنها را نجات دهند. پس از مرگ ده‌ها میمون بر اثر این موج گرمای شدید، امدادگران نیز به دادن آب به میمون‌های جیغ‌کش به خاطر کم‌آبی در جنگل‌های جنوب مکزیک شتافتند.
در هفته‌های اخیر، میمون‌های زوزه‌کش یا جیغ‌کش، به‌دلیل خشکسالی و گرمای شدید در سراسر این کشور در معرض خطر قرار گرفته‌اند.
 ژیلبرتو پوزو زیست‌شناس حیات وحش می‌گوید: آنها مانند سیب از درختان سقوط کردند. آنقدر بدنشان کم آب شده که در عرض چند دقیقه مردند. همچنین سقوط آنها از ارتفاع ده‌ها متری نیز منجر به مرگشان شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی