از گوشه و کنار ایران

مرگ یک معدنچی در «آبنیل جنوبی»
 ریزش معدن زغال سنگ آبنیل جنوبی در کرمان منجر به مرگ یک معدنچی شد.
مجتبی رنجبر معاون بهره‌برداری معادن شرکت زغال سنگ استان کرمان درباره جزئیات این حادثه به ایرنا گفت: در پی آزاد شدن موضعی قسمتی از لایه زغال‌سنگ در محدوده کارگاه استخراج (کارگاه شماره ۲۴۳ بین افق اول و دوم) در معدن زغال سنگ آبنیل جنوبی در روستای بی‌بی حیات در ساعت ۱۲ ظهر پنجشنبه ١٠ خرداد ۲ نفر از کارگران دچار آسیب‌دیدگی شدند. پس از وقوع حادثه، اعضای گروه امداد و نجات معدن به‌سرعت نسبت به امدادرسانی و انتقال این افراد به خارج از محل اقدام کردند اما باوجود اقدامات امدادرسانی و درمانی، یکی از مصدومان به علت شدت صدمه و به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه سر، جان خود را از دست داد. فرد دوم که از ناحیه پای راست دچار مصدومیت شده بود، پس از انجام اقدامات اولیه پزشکی برای بررسی‌های تکمیلی توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی شهید باهنر کرمان منتقل و پس از مداوا مرخص شد.
 
3 کشته در تصادف جاده شیراز
برخورد سواری ال نود با کامیونت در آزاد راه شیراز - اصفهان ۳ کشته و ۳ مصدوم برجا گذاشت.
حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس، گفت: ساعت 05:30 جمعه حادثه برخورد سواری ال نود با کامیونت در کیلومتر 126 جاده آزاد راه شیراز به اصفهان از مرکز کنترل و هماهنگی استان دریافت شد. بلافاصله دو تیم از واکنش سریع شیراز و پایگاه جاده‌ای فتح‌آباد مرودشت به محل حادثه اعزام شدند؛ پس از ارزیابی مشخص شد که این حادثه 3 مصدوم و 3 جان‌باخته دارد. عوامل عملیاتی پس از اقدامات اولیه و رهاسازی، مصدومان را برای انتقال به مرکز درمانی تحویل اورژانس دادند.

گودبرداری غیر اصولی جان 2 گنابادی را گرفت
ریزش آوار به دلیل گودبرداری غیراصولی در گناباد دو فوتی به همراه داشت.
مهران حسین‌زاده شهردار گناباد گفت: این حادثه در محله قصبه شهر گناباد و به دلیل گودبرداری غیراصولی رخ داد و با توجه به اینکه دو نفر در زیر آوار گرفتار شده بودند تیم‌های عملیاتی شهرداری سریع اعزام و نیروهای عمران نیز به محل فراخوانده شدند. نیروهای اورژانس نیز در محل حاضر شدند که با تلاش نیروهای آتش‌نشانی افراد از زیر آوار خارج و تحویل نیروهای اورژانس شدند.هر دو مصدوم این سانحه که دو مرد 55 ساله و 25 ساله بودند به دلیل شدت آسیب در زیر آوار فوت کرده بودند.

بازی کودکانه با مرگ خواهر پایان یافت
  پسربچه هنگام بازی با خواهرش بر اثر پرتاب سنگ و اصابت به سر دختر کوچولو مرگ وی را رقم زد.
سرهنگ امیر مختاری فرمانده انتظامی شهرستان قم در تشریح این خبر اظهار کرد: روز پنجشنبه پسر بچه ۱۳ ساله‌ای در یکی از روستاهای قم در حال بازی با خواهر ۶ ساله‌اش بود که اقدام به پرتاب سنگ به سمت خواهر خود کرد. ناگهان پس از برخورد سنگ به سر دختربچه وی بیهوش شد و با وجود انتقال وی به بیمارستان و با وجود تلاش کادر پزشکی کودک خردسال جان باخت. فرمانده انتظامی شهرستان قم با ابراز تأسف از این حادثه گفت: گاهی دعوای کودکانه به صورت ناخواسته منجر به اتفاقات ناگوار می‌شود بنابراین نظارت کامل بر رفتار کودکان جز وظایف والدین است.

جستجو
آرشیو تاریخی