صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هفت - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هفت - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

بازتاب گسترده نامه رهبر انقلاب در رسانه‌های بین‌المللی

با اوجگیری و تداوم جنایات اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین، دانشگاه‌های امریکا و اروپا نیز به صحنه اعتراض نسبت به نسل‌کشی مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. این اعتراضات از دانشگاه کلمبیا آغاز و سپس به سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در سراسر امریکا و برخی کشورهای اروپایی کشیده شد. حالا همزمان با تداوم این اعتراضات ضدصهیونیستی، رهبر انقلاب اسلامی در نامه‌ای خطاب به دانشجویان حامی فلسطین و ضدرژیم صهیونیستی، با آنها ابراز همبستگی و همدلی کردند. این ابراز همدلی و خصوصاً محتوای نامه،  کمتر از چند ساعت پس از انتشار، به عناوین اصلی رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری و تحلیلی بین‌المللی تبدیل شد.

توجه رسانه‌های امریکایی
هفته‌نامه نیوزویک با اشاره به حمایت رهبر انقلاب از دانشجویان معترض امریکایی اعلام کرد که این نامه موجب خشم حامیان اسرائیل در امریکا شده است. فاکس‌نیوز نیز، از تشکر رهبر انقلاب اسلامی از دانشجویان امریکایی به خاطر «ایستادن در سمت درست تاریخ» خبر داد.
نشریه هیل هم نوشت: رهبر ایران تظاهرات دانشگاهی امریکا علیه اسرائیل را تحسین کرد. رسانه انگلیسی «تلگراف» نیز در واکنشی مشابه با انتشار بخش‌هایی از نامه رهبر انقلاب، نوشت: رهبر معظم ایران از دانشجویان معترض امریکایی حامی فلسطین تمجید کرد. وب‌سایت شبکه «تی‌آرتی» ترکیه با بازتاب پیام رهبر انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در امریکا نوشت: رهبر ایران اقدامات دانشجویان امریکا در حمایت از فلسطین را تحسین کرد. نیویورک‌پست نیز با برجسته کردن این بخش از نامه رهبری خطاب به دانشجویان امریکایی که «شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید... و شما اکنون بخشی از جبهه مقاومت را تشکیل داده‌اید»، به نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به دانشجویان ضدصهیونیستی پرداخت.

«با قرآن آشنا شوید»
پایگاه خبری نیوز که یکی از شعبه‌های سی‌ان‌ان در هند است نیز «با قرآن آشنا شوید» را به نقل از نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تیتر قرار داده و نوشت: رهبر انقلاب ایران از دانشجویان معترض به اسرائیل خواسته با قرآن آشنا شوند.
مجله انگلیسی فرست‌پست نیز  نوشت: رهبر ایران از دانشجویان امریکایی ضد اسرائیلی خواست تا با قرآن آشنا شوند. در میان رسانه‌های عربی نیز پایگاه المسیره یمن، المنبار لبنان، العهد، المیادین، النشره و روسیا الیوم از جمله رسانه‌هایی بودند که به بازتاب نامه رهبر انقلاب اسلامی خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های امریکا پرداختند.

واکنش رسانه‌های عبری
همچنین نامه رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان ضد صهیونیستی دانشگاه‌های امریکا در رسانه‌های عبری‌زبان هم بازتاب‌ گسترده داشت.
روزنامه تایمز اسرائیل نوشت: رهبر ایران از دانشجویانی که دانشگاه‌های امریکا را با اعتراضات ضد اسرائیلی غوطه‌ور کردند، تمجید کرد. اورشلیم‌پست با اشاره به بخش‌هایی از نامه آیت‌الله خامنه‌ای نوشت: نامه رهبر ایران خطاب به دانشجویان امریکایی در میان اردوگاه‌های طرفدار فلسطین در سراسر دانشگاه‌های ایالات متحده منتشر شد که منجر به تشدید تنش‌ها و نگرانی‌های امنیتی شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی