صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و شش - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و شش - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۹

حوادث جهان

افزایش تلفات طوفان در هند و بنگلادش
طوفان موسوم به «رمال» در هند و بنگلادش منجر به بارندگی‌های شدید و رانش زمین شده و تاکنون 65 کشته برجا گذاشته است.
این طوفان ایالت «بنگال غربی» و چند ایالت دیگر این کشور را تحت تأثیر قرار داده و تاکنون تعدادی نیز مصدوم شده‌اند.دولت بنگلادش می‌گوید طوفان «رمال» بیش از ۳۵ هزار خانه را ویران کرده و تقریباً به ۱۱۵هزار خانه آسیب رسانده است.به گفته مقامات، طوفان منجر به سقوط درختان و تیرهای چراغ برق و مسدود شدن جاده‌ها شده است و برق برخی مناطق نیز قطع شد. دویچه‌وله به نقل از منابع محلی خبر داده که برق حدود ۳۰ میلیون نفر قطع شده است.
 
2 کشته در سقوط هواپیمای کوچک
 سقوط یک هواپیمای کوچک در سانتا روزا، استان ساحلی ال اورو در جنوب اکوادور، 2 کشته برجا گذاشت.اداره کل هوانوردی غیرنظامی اعلام کرد هواپیمای سبک پایپر -۳۴ از شهر ساحلی جنوب غربی گوایاکیل به سمت سانتا روزا در حال پرواز بود.خلبان دیوید پارنو و یک مسافر به نام آگوستو ویرا در این حادثه جان باختند و سرنشین دوم آدریان یومبالا مجروح شد و برای مداوا به مرکز بهداشت منتقل شد.بر اساس گزارش رسانه‌ها، ساکنان محلی گفتند که هواپیما در یک منطقه جنگلی روی تپه سقوط کرده و تیم‌های نجات گفتند که بقایای هواپیما سوخته است. این چهارمین سانحه هوایی در این کشور امریکای جنوبی در دو ماه گذشته است.

انفجار  بانک ایالت اوهایو با 7 مصدوم
انفجـــــــــــــار ساختمان یک بانک در ایالت «اوهایو»ی امریـــــــــــــکا، دستکم هفت زخمی و دو ناپدید داشته است. این انفجار به ساختمان بانک آسیب وارد کرده است.به گفته مقامات آتش‌نشان ایالتی، دو نفر از جمله یک مرد و یک زن در پی وقوع این حادثه ناپدید شده‌اند. همچنین مصدومان این حادثه به بیمارستان منتقل شدند و وضعیت جسمانی یک نفر از آنها وخیم گزارش شده است.به گزارش «دیلی میل»، گفته می‌شود که احتمالاً انفجار گاز منجر به وقوع این حادثه شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی