صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و شش - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و شش - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

زمزمه اعتراض به
اعتبارنامه تاج گردون
 خبر اول اینکه، مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس، در صفحه شخصی خود، از اعتراض تعدادی از نمایندگان به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون خبر داد. علاوه بر مالک شریعتی 6 نماینده دیگر نیز نامه اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون را امضا کرده‌اند. چرایی اعتراض این نمایندگان به اعتبارنامه تاجگردون هنوز از سوی آنها اعلام نشده است. اعتراض این نمایندگان درحالی است که غلامرضا تاجگردون پس از تأیید صلاحیت توسط شورای نگهبان پا به عرصه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گذاشته و توانسته است منتخب مردم گچساران برای حضور در خانه ملت باشد.
اخراج یک گروه رسانه‌ای ایران
از عربستان
 خبر دیگر اینکه، دولت عربستان سعودی 6 نفر از اعضای گروه رسانه‌ای بعثه ایران را در مدینه منوره از این کشور اخراج کرد.
این گروه رسانه‌ای شامل 6 خبرنگار و مستندساز، سه‌شنبه هفته پیش در حال ضبط تلاوت قرآن کریم در مسجدالنبی دستگیر و پس از چند ساعت بازجویی و بدون اعلام دلیل به بازداشتگاه پلیس مرکزی مدینه منتقل شدند و شامگاه سه‌شنبه بدون انجام اعمال حج از عربستان اخراج شدند.
اخراج گروه رسانه‌ای بعثه ایران از عربستان سعودی در حالی اتفاق افتاد که پیگیری‌های وزارت امورخارجه کشورمان و نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و سفیر کشورمان در عربستان برای آزادی این افراد در جریان بود.

ماجرای فیلم منتشر‌شده از زندانیان قزلحصار چه بود؟
 دست آخر اینکه، اخیراً برخی از رسانه‌های ضدانقلاب با انتشار فیلمی مدعی شدند که این فیلم از داخل زندان قزلحصار است که در آن گروهی از زندانیان این زندان رو به دوربین از رفتار مأموران شکایت می‌کنند و می‌گویند «روزی چند نفر را فقط از بند آنها می‌برند و می‌کشند.»
در همین رابطه روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان تهران در اطلاعیه‌ای، توضیحاتی درباره فیلم منتشر شده از سوی جمعی از محکومین جرایم مرتبط با مواد مخدر در مجتمع ندامتگاهی قزلحصار منتشر و اعلام کرد: برخی مجرمان همچنان با شگرد‌های خاص تلفن‌همراه را با خود وارد زندان می‌کنند. زندانیان ساکن در این بند مشمول جرایم موادمخدر هستند که به مانند همه زندان‌ها، از شرایط لازم و استاندارد رفاهی برخوردار هستند.
در فیلم مورد اشاره نیز، شخص زندانی که ادعای واهی را مطرح کرده، خود دارای سوابق متعدد از جمله کلاهبرداری رایانه‌ای، مشارکت در چندین فقره آدم‌ربایی، سرقت مقرون به آزار و تهدید با چاقو، ضرب و جرح عمدی با چاقو، شرکت در نزاع دسته جمعی، اخلال در نظم و همچنین خرید و فروش مواد مخدر بوده و سعی در سیاه‌نمایی و حاشیه‌سازی با هدف رسیدن به مقاصد خاص را داشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی