خبر

تجدید میثاق جامعه ورزش
با آرمان‌های امام راحل (ره)

به مناسبت فرا رسیدن ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، وزیر ورزش و جوانان به همراه جامعه ورزش با حضور در مرقد مطهر با آرمان‌های امام راحل (ره) تجدید میثاق کردند. به مناسبت فرا رسیدن ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، مراسم تجدید میثاق جامعه ورزش با آرمان‌های امام راحل(ره)، چهارشنبه ۹خرداد با حضور حسن خمینی، نوه امام (ره)، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان به همراه جامعه ورزش در حرم مطهر برگزار شد. محمدشروین اسبقیان، معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک، مناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک و مریم کاظمی‌پور، معاونت توسعه امور بانوان وزارت ورزش‌ و جمع دیگری از رؤسای فدراسیون‌های ورزشی و ورزشکاران در این مراسم حضور داشتند.


ششمی والیبال زنان در چلنج کاپ
تیم ملی والیبال زنان ایران با ششمی، پرونده چلنج‌کاپ آسیا را بست. شاگردان پدیده بلوری‌زاده در بازی دیروز با نتیجه 3 - صفر با امتیازات 25 - 17، 25 - 16 و 25 - 11 باختند تا در مجموع با دو پیروزی برابر چین‌تایپه و هنگ‌کنگ و چهار شکست مقابل هند (دوبازی)، استرالیا و فیلیپین و کسب رتبه ششم پرونده‌شان در چلنج‌کاپ بسته شود.


کشتی‌گیر سنگین‌وزن به مجارستان نمی‌رود
ویزای معصومی نرسید
تیم منتخب کشتی آزاد در آخرین تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان به میدان می‌رود اما یکی از نفرات این تیم خط خورد. پیش از این قرار بود امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به بوداپست برود اما در لیست جدید فدراسیون کشتی، نامش دیده نمی‌شود. ظاهراً روادید معصومی صادر نشده و او نمی‌تواند آزادکاران را در سفر مجارستان همراهی کند. پیش از این فردین معصومی پدر امیررضا از حضور این کشتی‌گیر 120 کیلویی در این مسابقات خبر داده بود. فردین معصومی در این‌باره گفته بود: «با نظر سرمربی تیم جوانان، قرار بود امیررضا به همراه دیگر نفرات به این تورنمنت اعزام شود. او در این رقابت‌ها رقبای مطرحی از جمله گنو پتریاشویلی گرجستانی، طاها آکگل ترکیه‌ای و میسون پاریس امریکایی را  پیش‌رو دارد، به طور قطع این رویداد بهترین فرصت برای نشان دادن توانایی پسرم است.»


لیگ دسته اول کشتی با ۲۷ تیم
یک هفته بعد از برگزاری جام تختی کشتی آزاد ، لیگ دسته اول کشتی در رشته فرنگی و با حضور ۱۴ تیم آغاز می‌شود. قرار بود، لیگ برتر کشتی بعد از المپیک برگزار شود اما با تغییر برنامه، لیگ دسته اول از هفته آینده آغاز می‌شود. هرچند استارت لیگ دسته اول کشتی آزاد به دلیل برگزاری جام هاشمی‌نژاد یک هفته به تعویق افتاد، اما برگزاری این جام اساساً لغو شد و با وجود این لیگ دسته اول آزاد یک هفته بعد از فرنگی آغاز می‌شود. لیگ دسته اول کشتی فرنگی با حضور 14 تیم طی روزهای 17 و 18 خرداد آغاز می‌شود. برای لیگ آزاد هم 13 تیم ثبت‌نام کرده‌اند که هفته اول این رقابت‌ها طی دو روز 24 و 25 خردادماه برگزار می‌شود.


برد صفری در انتخابی المپیک
روزبه صفری، بوکسور وزن مثبت 92 کیلوگرم تیم ملی اولین گام در رینگ انتخابی المپیک را محکم برداشت. در ادامه این مسابقات، صفری در اولین مبارزه خود کدی‌ آنگس‌ از سیرالئون را شکست داد و به دور بعد صعود کرد. او حالا در دور بعد باید مقابل داویت‌ چالویان‌ دارنده مدال نقره سال ۲۰۲۱ جهان از ارمنستان قرار بگیرد.
همچنین امروز مهدی پرویزی در وزن ۵۱ کیلوگرم در اولین دیدار خود به مصاف ابراهیم عمر از آلمان می‌رود و در وزن‌ ۸۰ کیلوگرم هم میثم قشلاقی که قبل از این حریفانی از کره‌جنوبی و دانمارک را برده بود، با گانزوریگ‌ از مغولستان مبارزه می‌کند.


سومی دختر ایرانی در تور ازبکستان
سمیه یزدانی دختر رکابزن ایران در مرحله سوم تور دوچرخه‌سواری ازبکستان سوم شد. مرحله سوم و آخر تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ازبکستان در بخش زنان به مسافت 106 کیلومتر برگزار شد که سمیه یزدانی  دختر رکابزن ایرانی با تیم اماراتی‌اش در تور شرکت کرد و نفر سوم این دور شد. ریحانه خاتونی دیگر رکابزن ایرانی این تیم چهاردهم شد. یزدانی در مجموع سه مرحله تور نهم و خاتونی هفدهم شد.

جستجو
آرشیو تاریخی