دو نسل از بازیکنان در یورو ۲۰۲۴

جوانگرایی در اسپانیا

چهار تا از جوانترین بازیکنان تیم اعزامی اسپانیا به یورو ۲۰۲۴ از بارسلونا می‌آیند و این نشانه آشکاری از پیشرفت تیم است. درست است، اسپانیا جوانترین تیم یورو را ندارد، تیم لوییس دلافوئنته میانگین سنی 26/7 سال دارد؛ میانگین سنی انگلیس دقیقاً یک سال جوانتر است و فرانسه یک ماه مسن‌تر
است.
اما اسپانیا تیمی را به مسابقات فرستاده که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به حساب می‌آید. تیمی که به نیمه‌نهایی یوروی قبلی رسیده و در فصل 2022-2023 لیگ ملت‌ها قهرمان شده، با انتظارات زیادی مواجه است.
آخرین بار که اسپانیا قهرمان یک جام بزرگ شده در یوروی ۲۰۱۲ بوده. از آن تیم فقط یک نفر مانده که در تیم یورو ۲۰۲۴ هم حضور دارد؛ خسوس ناباس که گل پیروزی را در بازی مرحله گروهی به کرواسی زد اما در فینال بازی نکرد. وقتی ناباس در آن تورنمنت حضور داشت، لامینه یامال پنج ساله بود اما الان چهره شاخص بازیکنان جوانی است که می‌توانند تفاوت را در تیم اسپانیا رقم بزنند.
ستاره‌های سنتی تیم دعوت شده‌اند، رودری در خط میانی حاضر است با وجود آنکه رکورد شخصی ۷۴ بازی پیاپی در ۴۷۴ روز را از دست داد با شکستی که برابر منچستریونایتد در فینال جام حذفی متحمل شد. داوید رایا دروازه‌بان آرسنال نفر دومی است که از لیگ برتر به ترکیب لاروخا دعوت شده و با اونای سیمون رقابت می‌کند. پدرو پورو مدافع تاتنهام و مارکو آسنسیو جایی در تیم دلافوئنته ندارند اما در عوض یامال، پائو کوبارسی، فرمین لوپس و پدری رودریگس جا برای بازی دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی