صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و پنج - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و پنج - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبــار

برگزاری مراسم 14 خرداد
با حضور رهبر انقلاب

محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) صبح دیروز در نشست خبری در مرقد مطهر به تشریح برنامه‌های سی و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب پرداخت و گفت: این مراسم‌ها در سراسر کشور از طریق استانداری‌ها و شورای هماهنگی برگزار می‌شود. وی گفت: مراسم 14 خرداد در تهران با حضور میلیونی مردم، بیت امام و بیش از 300 میهمان خارجی و 100 خبرنگار داخلی و خارجی در ساعت 8 صبح 14 خرداد برگزار می‌شود.
انصاری با بیان اینکه در این روز پس از تلاوت قرآن، عزاداری و سخنرانی و خیر مقدم یادگار امام، پای سخنان رهبر انقلاب می‌نشینیم، گفت: سخنران برنامه شب 14 خرداد به جای رئیس‌جمهور شهید، آقای مخبر سرپرست دولت خواهد بود.

 

پیام تسلیت مکرون به مخبر
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در پیامی به محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری اسلامی ایران، شهادت رئیس‌جمهور فقید و همراهان ایشان را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: «در این شرایط خاص، در نهایت مایلم به شما اطمینان دهم که نسبت به استمرار رابطه بین کشورهای‌مان فراسوی اختلاف‌های موجود، پایبندی دارم.»

 

در جلسه کارگروه اقتصادی دولت
تصویب شد
 عرضه نهاده‌های دامی پایین‌تر از قیمت مصوب به تولیدکنندگان

در جلسه صبح سه‌شنبه کارگروه اقتصادی دولت که به ریاست محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، معاون بازرگانی وزارت جهادکشاورزی، از بالاترین سطح ذخایر راهبردی و موجودی کالا در کشور و نهاده‌های دامی موجود در بنادر و لنگرگاه‌ها طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: علاوه بر کالاهایی که در مسیر ورود به کشور هستند، نهاده‌های دامی موجود در کشور نیز در سطحی است که نیاز مصرف بیش از 6 ماه کشور را تأمین می‌کند.
خانی با بیان اینکه بازار نهاده‌های دامی بسیار اشباع است و قیمت‌های معاملاتی پایین‌تر از قیمت مصوب و به صورت مدت‌دار در اختیار تولیدکنندگان محصولات پروتئینی قرار می‌گیرد، افزود: در حال حاضر شرایط برای تولیدکنندگان در بهترین وضعیت سال‌های اخیر قرار دارد. معاون بازرگانی وزارت جهادکشاورزی همچنین با خوب توصیف کردن وضع ذخایر راهبردی کالاهای اساسی از جمله شکر، روغن، برنج و گندم، اظهار داشت: با توجه به موجودی و ذخایر کالاهای اساسی، اقدامات لازم برای تأمین پایدار و باثبات نیازهای بازار در ماه‌های آینده انجام شده و علاوه بر وضعیت مطلوب تولید در داخل که بخش قابل توجهی از نیازها را تأمین می‌کند، پیش‌بینی‌های لازم در خصوص جلوگیری از بروز کسری در بازار صورت گرفته و جریان واردات با حجم مکفی در حال انجام است.
خانی همچنین تصریح کرد: در ماه‌های اخیر کمترین زمان ماندگاری کشتی‌های حامل کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی در بنادر را نسبت به سال‌های گذشته داریم و بخش اعظم کشتی‌های ورودی بلافاصله پهلودهی شده و تخلیه کالا با جریان منظم صورت می‌گیرد.
محمد مخبر پس از این جلسه، با حضور در دفتر مرکزی حزب‌الله لبنان در تهران، ضمن عرض تسلیت مجدد در پی درگذشت مادر گرامی سید حسن نصرالله و قرائت فاتحه برای تعالی روح ایشان، دفتر یادبود مراسم را نیز امضا کرد. وزیر اطلاعات نیز دکتر مخبر را در این مراسم همراهی می‌کرد‌.

 

رایزنی دبیر شورای امنیت روسیه
با همتای ایرانی

سرگئی شویگو دبیر شورای امنیت روسیه در تماس تلفنی با علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران حادثه‌ تلخ و اسفناک شهادت رئیس جمهور فقید و هیأت همراه را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت و مراتب همدردی خود و دولت روسیه را ابراز داشت.
شویگو در این گفت‌و‌گوی تلفنی بر تداوم همکاری‌های سطح بالای دو کشور در حوزه‌های مختلف تأکید کرد.
احمدیان نیز از تسلیت و همدردی همتای روس سپاسگزاری کرد و همچنین با آرزوی موفقیت برای ایشان در سمت جدید اعلام آمادگی نمود تا دو شورای امنیت ملی بتوانند اهداف رهبران دو کشور را در ارتقای بیش از پیش روابط محقق سازند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین از همتای روس برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی