صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و پنج - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و پنج - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

خبر و مصاحبه

مجلل: هنوز شوکه‌ام
هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک با سنت‌شکنی دست روی فاطمه مجلل قایقران جوان تیم ملی برای پرچمداری در اختتامیه المپیک پاریس گذاشت. مجلل کوچک‌ترین عضو کاروان ایران در المپیک پاریس که در روئینگ تکنفره سهمیه را گرفته است، حالا با انتخاب کمیته المپیک پرچمدار کاروان ایران در اختتامیه خواهد بود؛ موضوعی که بشدت او را هیجان‌زده کرده است.
او به گفته خودش هنوز در شوک این انتخاب است: «من کوچک‌ترین ورزشکار کاروان ورزشی ایران هستم و پاریس، اولین المپیک زندگی من است، از صبح که این خبر را شنیدم، خیلی خوشحال و هیجان‌زده هستم. راستش هنوز شوکه‌ام و باورم نمی‌شود که به عنوان پرچمدار کاروان ایران در المپیک انتخاب شده‌ام.»  او درباره سنت‌شکنی هیأت اجرایی در انتخاب پرچمداران می‌گوید: «ندا شهسواری رکورددار زنان در المپیک است که هت‌تریک حضور او در این آوردگاه بزرگ نشان‌دهنده تجربه بالای ایشان است. مهدی الفتی هم که با مدال نقره‌اش در بازی‌های آسیایی تاریخ‌سازی کرد و هر دو به شایستگی لیاقت این انتخاب را داشتند. امیدوارم من هم بتوانم شایسته پرچمداری در المپیک باشم.»


صلح برای کودکان، شعار کاروان ایران
کاروان ورزشی ایران با شعار «صلح برای کودکان» در بازی‌های المپیک 2024 پاریس شرکت می‌کند. هرچند کاروان ورزشی ایران تا الان 34 سهمیه گرفته و کمیته ملی المپیک، پیش‌بینی 39 تا 40 سهمیه را دارد. هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک دیروز شعار صلح برای کودکان را انتخاب کرده است. کمیته ملی المپیک بعد از شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش در سانحه بالگرد عنوان خادم الرضا(ع) را برای کاروان ورزشی انتخاب کرده است.
 

طلا، شرط حضور در داخل سالن آسیا
هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک برای حضور تیم‌ها در بازی‌های آسیایی داخل سالن، شرط مدال طلا گذاشت. هیأت اجرایی در جلسه دیروز برای حضور تیم‌ها در بازی‌های داخل سالن آسیای 2024 به میزبانی تایلند شرط مدال را گذاشت که ملاک اصلی مدال طلاست اما برای بعضی رشته‌ها هم مدال نقره و برنز هم قابل قبول است. هیأت اجرایی کلیات حضور در بازی‌های زمستانی هاربین را هم  تصویب کرد و درباره جزئیات آن با دفاعیات فدراسیون‌های اسکی و کوهنوردی در هیأت اجرایی، تصمیم می‌گیرد.
 

19 تیر؛ انتخابات شطرنج
انتخابات فدراسیون شطرنج ۱۹ تیر برگزار می‌شود.
انتخابات فدراسیون شطرنج قرار است ۱۹ تیر برگزار شود. با پایان دوره سرپرستی 6 ماهه شادی پریدر در فدراسیون شطرنج، طبق تأیید امور مجامع، انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج 19 تیرماه برگزار می‌شود. 11 کاندیدا از جمع 13 کاندیدای ثبت‌نام شده با بررسی در کمیسیون تطبیق 11 نفر تأیید شده‌اند که باز هم مدارک چند نفری ناقص است و شاید با این وضعیت تعداد کاندیداها کم شود.
 

جدال والیبال برای پنجمی آسیا
تیم ملی والیبال زنان ایران با شکست هنگ کنگ، صبح امروز برای مقام پنجمی چلنج کاپ به مصاف هند می‌رود. تیم ملی والیبال زنان ایران در مرحله سوم چلنج کاپ زنان آسیا مقابل هنگ‌کنگ به پیروزی رسید که با نتیجه 3 -یک و با امتیازات ۲۶ - ۲۴، ‌۲۶ - ۲۴، ۱۹ - ۲۵ و ۲۵ - ۱۹ حریفش را شکست داد. شاگردان پدیده بلوری‌زاده با این برد، ساعت 8:30 دقیقه به وقت تهران برای مقام پنجمی به مصاف هند می‌رود. ایران در دور مقدماتی این مسابقات در گروه اول با فیلیپین، چین‌تایپه، هند و استرالیا همگروه بود که تنها مقابل چین‌تایپه به پیروزی رسید.


3 رئیس فدراسیون، میهمان دبیر
رؤسای فدراسیون‌های فوتبال، وزنه‌برداری و بسکتبال به همراه سرپرست مجموعه ورزشی آزادی، ظهر دیروز میهمان فدراسیون کشتی بودند. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال و مهدی نصیبی سرپرست مجموعه ورزشی آزادی، با حضور در فدراسیون کشتی با علیرضا دبیر دیدار کردند. این نشست در راستای حل مشکلاتی بوده که در ماه‌های اخیر بارها به وجود آمده بود. فدراسیون کشتی از زمان ریاست علیرضا دبیر محوطه زیادی از مجموعه ورزشی آزادی را به خودش اختصاص داده و در همین راستا با برخی از فدراسیون‌ها دچار مشکل شده بود. استفاده از سیستم گرمایش هم دچار مشکل شده بود که فدراسیون کشتی هنگام بازسازی مجموعه کمپ خود این سیستم را هم تعمیر کرد. حالا در این نشست رؤسای سه فدراسیون مهم با حضور در دفتر علیرضا دبیر با او دیدار کردند تا تمامی این مشکلات را پایان بدهند. یکی از مشکلات مهم در مجموعه ورزشی آزادی تهران درگیری فدراسیون بسکتبال و فدراسیون کشتی بر سر مالکیت برخی از زمین‌های مجموعه بود که ظاهراً در این دیدار تمامی این موارد برطرف شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی