صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و پنج - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و پنج - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در ایران

برق پایدار چاه‌های کشاورزی یزد با نصب پنل خورشیدی
یزد-  رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه مزارع کشاورزی که بتوانند ۸۰ درصد برق چاه کشاورزی خود را تأمین کنند از لیست خاموشی خارج می‌شوند گفت: هدف از نصب پنل‌‎‌های خورشیدی معاف کردن کشاورزان از قطعی برق است.  «محمدعلی حاتمی زاده» افزود: در استان حدود ۲ هزار و ۲۰۰ حلقه چاه کشاورزی وجود دارد که تقریباً سه‌درصد برق استان را مصرف می‌کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه وارد فصل گرما می‌شویم و ممکن است با توجه به ناترازی در شبکه برق‌رسانی قطعی برق وجود داشته باشد در نتیجه، این قطعی مشمول چاه‌های کشاورزی هم می شود. رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد مزایای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را عدم قطعی برق، کسب درآمد، جلوگیری از آسیب به تأسیسات و تجهیزات چاه های کشاورزی، کاهش خسارت به محصولات کشاورزی و همچنین بازگشت سرمایه طی چهار سال بیان کرد.

چهارمحال و بختیاری؛ رتبه اول کاهش بارندگی در کشور
شهرکرد - چهارمحال و بختیاری با کسب رتبه نخست در کاهش بارش‌ها خشک ترین استان کشور گزارش شد.
 معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان گفت: در سال زراعی جاری میزان بارش‌ها به حدود ۵۴۸ میلیمتر رسید که در مقایسه با سال گذشته ۱۲ درصد کاهش دارد.
نوروزی با اشاره به کاهش ۱۰۲ میلیمتری بارش‌ها در سال زراعی جاری در استان افزود: کاهش میزان بارش‌ها نسبت به میانگین بلند مدت ۱۶ درصد ثبت شده است.

تکرار فروریزش زمین در اصفهان
اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: فروریزش زمین در خیابان شهید صادقیان ملک‌شهر واقع در شمال کلانشهر اصفهان موجب ایجاد حفره شد.
منصور شیشه‌فروش افزود: این حفره کوچک بر اثر گرفتگی خط لوله ۲۵۰ میلیمتری انتقال آب ایجاد شده که مأموران آبفا نسبت به اصلاح آن اقدام کردند. او با اشاره به فروریزش خیایان پروین در روز‌های اخیر، گفت: فروریزش خیابان پروین نیز به دلیل فرسودگی لوله فاضلاب اتفاق افتاد و به مدت سه روز  عوامل آبفا در حال اصلاح و بازسازی خط لوله و رفع این حفره با عمق ۹ متری بودند . شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: از ۳۰۰ کیلومتر خطوط فاضلاب فرسوده کلانشهر اصفهان ۴۴ کیلومتر آن در اولویت بازسازی است.

جستجو
آرشیو تاریخی