اقدامات بی‌سابقه دولت سیزدهم در زمینه بهداشت و درمان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم گفت: اقداماتی که دولت سیزدهم در زمینه بهداشت و درمان انجام داد، در دولت‌های قبل صورت نگرفته بود و به نوعی بی‌سابقه است.
همایون سامه ‌یح نجف‌آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم در گفت‌وگو با «ایران» درباره دستاوردهای دولت سیزدهم در زمینه بهداشت و درمان اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه و تحریم‌هایی که در مورد ایران اعمال می‌شود؛ می‌توان عملکرد دولت سیزدهم در زمینه بهداشت و درمان را بسیار خوب ارزیابی کرد و اینکه با وجود چنین شرایطی دولت اجازه نداد ضربه مهلکی به سیستم بهداشت و درمان کشور وارد شود، کار بسیار بزرگی است.
سامه یح نجف‌آبادی با بیان اینکه تعداد بسیار زیادی از بیمارستان‌هایی که در دولت‌های قبل نیمه‌کاره رها شده بودند، در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیدند، گفت: تأمین تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها و همچنین تعویض تجهیزات پزشکی مستعملی که در بیمارستان‌های بزرگ کشور وجود داشت، یکی دیگر از اقدامات قابل قبولی است که در دولت سیزدهم انجام شد. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم افزود: در دولت سیزدهم، ۴ بیمارستان اطفال در شهرهایی که فاقد چنین بیمارستان‌هایی بودند، احداث شد؛ همچنین حدود ۱۷ هزار تخت بیمارستانی به بهره‌برداری رسید که نسبت به دولت‌های قبل بی‌سابقه بوده است. وی با اشاره به سیاست‌های حمایتی دولت سیزدهم از پرستاران نیز خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم اقدامات خوبی در زمینه کارانه‌ها و اضافه حقوق پرستاران انجام داد؛ همچنین مسأله پزشک خانواده در این دولت به‌خوبی پیگیری شد، مسأله‌ای که در دولت‌های قبل هیچ اقدامی در رابطه با آن صورت نگرفته بود. سامه یح نجف‌آبادی همچنین با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در زمینه کرونا عنوان کرد: دولت سیزدهم در آغاز فعالیت با مشکلاتی همچون واردات و تولید واکسن روبه‌رو بود که با پیگیری‌های مؤثر وزارت بهداشت این مشکلات برطرف شد.

جستجو
آرشیو تاریخی