صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

پیش بازی

فولاد – پیکان
فرار از سقوط با پیکان
فولاد خوزستان با 25 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار گرفته و در حقیقت همین جایگاه را هم مدیون برد هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن است و حالا باید به مصاف پیکان برود. پیکان هم با وجود قرار گرفتن در رده دوازدهم با 26 امتیاز، وضعیت خوبی ندارد و یک امتیاز هفته گذشته این تیم را به جایگاه دوازدهم رساند. هر دو تیم بشدت سایه سقوط را احساس می‌کنند اما فولاد کمی بیشتر، برای همین شاگردان ویسی تلاش خواهند کرد با برد پیکان و با کسب سه امتیاز بازی با این تیم، با پیکان از سقوط فرار کنند.

 

هوادار- نساجی مازندران
مازنی‌ها از این پایین‌تر نمی‌آیند
نساجی مازندران می‌داند که باید برنده بازی با هوادار باشد تا ادامه حضور در لیگ برتر تضمین باشد. مازنی‌ها برای ماندن در لیگ برتر، باید هوادار را شکست دهند. آنها با 26 امتیاز در رده سیزدهم هستند و فاصله زیادی با انتهای جدول و نامزدهای سقوط ندارند. هر چند آنها هفته گذشته مقابل صدرنشین به یک امتیاز باارزش رسیدند، اما می‌دانند که بردن هوادار می‌تواند حضور آنها را تضمین کند. در مقابل شاید شرایط هوادار بد نباشد، آنها 29 امتیازی هستند و ادامه حضورشان در لیگ برتر قطعی است.

 

آلومینیوم اراک – سپاهان
بازی تشریفاتی
سپاهان با قرار گرفتن در جایگاه سوم جدول با 51 امتیاز، امیدی برای رسیدن به جمع مدعیان قهرمانی ندارد و فاصله این تیم تا صدر جدول، ادامه بازی‌ها را برای آنها تقریباً تشریفاتی کرده‌ است. این موضوع برای تیم پایین‌تر از سپاهان هم صدق می‌کند و فاصله سپاهان با تیم چهارم هم این تیم را حسابی بی‌انگیزه کرده است. در مقابل سپاهان بی‌انگیزه، آلومینیوم اراک به میدان خواهد رفت؛ تیمی که با 38 امتیاز در رده هفتم جدول است و نه در جمع مدعیان است و نه خطر سقوط را احساس می‌کند. به نظر می‌رسد این بازی چندان چنگی به دل هواداران نخواهد زد.

 

مس رفسنجان – استقلال خوزستان
خوزستانی‌ها هر سه امتیاز را می‌خواهند
مس رفسنجان بعد از حضور نویدکیا روزهای خوبی را سپری می‌کند و حالا با 35 امتیاز در رده دهم جدول قرار گرفته است. این تیم هفته گذشته توانست با یک گل پدیده این دوره از رقابت‌ها یعنی ملوان را ببرد. رفسنجانی‌ها حداقل برای این هفته انگیزه زیادی ندارند، اما به طور حتم در خانه خودشان بازنده نخواهند بود. اما این بازی برای حریف شاگردان نویدکیا، کاملاً متفاوت است. استقلال خوزستان با وجود بازی خوبش مقابل پرسپولیس در هفته گذشته، نتوانست با امتیاز از زمین خارج شود و حالا با 22 امتیاز در رده پانزدهم جدول است. این تیم برای ماندن حداقل باید در هر دو بازی باقی‌مانده، با برد از زمین خارج شود.

 

تراکتور – ملوان
بازی دوستانه همسایه‌ها
تراکتور با 48 امتیاز در رده چهارم جدول است و نیم‌نگاهی به جایگاه سپاهان دارد، با وجود این قطعاً خیلی امیدوار نیست. این تیم در هفته گذشته هم نتوانست سه امتیاز بازی با پیکان را کسب کند و به یک امتیاز بسنده کرد، البته جایگاه تراکتور در رده چهارم قطعی شده و حتی با باخت در دو بازی آینده هم جایگاهش تغییری نخواهد کرد. در مقابل ملوان با 40 امتیاز در رده پنجم است و البته می‌توان گفت این تیم هم انگیزه چندانی در ادامه بازی‌ها ندارد، چرا که انزلی‌چی‌ها هفته گذشته در خانه خودشان مقابل مس رفسنجان بازی را واگذار کردند. با این اوصاف باید گفت همسایه‌های رده چهارم و پنجم جدول بازی دوستانه‌ای خواهند داشت.

 

ذوب‌آهن – صنعت‌نفت آبادان
آبادانی‌ها به دنبال نشدنی‌ها
ذوب‌آهن در میانه جدول با 36 امتیاز با خیال راحت در بازی‌ها حاضر می‌شود و استرسی برای دو بازی آینده نخواهد داشت. آنها در هفته گذشته در رویارویی با فولاد هم به آب و آتش نزدند و هر سه امتیاز بازی را تقدیم حریف کردند. شاگردان ربیعی در این هفته باید به مصاف تیم قعرنشین بروند. صنعت‌نفت آبادان با 21 امتیاز در قعر جدول رده‌بندی است و هفته گذشته را هم با تساوی مقابل شمس آذر قزوین تمام کرد. این تیم هم مثل استقلال خوزستان برای اینکه شانسی برای ماندن در لیگ برتر داشته باشد، امیدوار است بتواند شش امتیاز دو بازی باقیمانده را کسب کند. آبادانی‌ها هم به هر دری خواهند زد تا کار نشدنی را انجام دهند و در لیگ برتر حضور داشته باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی