صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

خبر

خاطره سرخ‌ها از بازی در قزوین
پرسپولیس در حالی باید در قزوین به مصاف شمس‌آذر برود که در فصل جاری یک بار در ورزشگاه سردار آزادگان به مصاف پیکان رفته و با نتیجه پرگل ۳ بر یک از سد  این تیم گذشته است.
اما آخرین باری که سرخ‌ها در این شهر میهمان تیمی از قزوین در لیگ برتر بوده‌اند، به آبان ماه ۱۳۸۹ برمی‌گردد که شاگردان علی دایی با شکست سنگین ۳ بر صفر مقابل پیکانی که آن روزها نماینده قزوین بود دست خالی به تهران بازگشتند.
گل‌های پیکان در آن بازی توسط جهانگیر عسگری، میثم رضاپور و علیرضا عباسفرد به ثمر رسید. ضمن آنکه آن دیدار در ورزشگاه شهید رجایی قزوین برگزار شد و هدایت پیکان بر عهده حمید علیدوستی بود.
حالا پرسپولیس بعد از چهارده سال مقابل تیمی از قزوین در لیگ برتر و در این شهر مصاف خواهد داد.


تمرین مدافع گرجستانی
پرسپولیس آخرین تمرین خود برای بازی هفته بیست و نهم را از ساعت ۱۲ دیروز در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار کرد. جالب اینکه با توجه به فشردگی بازی‌ها و فاصله کم دیدار مقابل استقلال خوزستان تا بازی در قزوین این تمرین بعد از دو روز ریکاوری، تنها تمرین مشترک تیمی برای بازی پیش رو بود.
این تمرین بعد از صحبت‌های کوتاه سرمربی در حالی آغاز شد که تنها غایب آن، سعید صادقی مصدوم بود و گئورگی گولسیانی هم به تمرینات برگشت.
گرم کردن، پاسکاری، مرور برنامه‌های تاکتیکی و فوتبال هدفمند از بخش‌های مختلف برنامه دیروز بود.
گفتنی است کاروان پرسپولیس، پس از استراحت کوتاهی با دو دستگاه اتوبوس، راهی استان قزوین شد تا برای بازی با شمس‌آذر به اردو برود.
 

پرسپولیسی‌ها ممنوع‌المصاحبه
 با توجه به شرایط حساس و عجیبی که در دو هفته پایانی فصل به وجود آمده بازیکنان بزرگتر و مربیان پرسپولیس مثل سیدجلال حسینی که خیلی خوب موقعیت کنونی و فضای ملتهب پیرامونش را می‌شناسند بازیکنان را ممنوع‌المصاحبه کرده‌اند. البته این اتفاق به شکل رسمی و دستورالعملی از سوی باشگاه و کادر فنی نبوده اما بزرگترها از کلیه اعضای تیم خواسته‌اند با توجه به شرایط فعلی و البته حاشیه‌های زیادی که بین تیم‌شان و استقلال به وجود آمده از هر گونه مصاحبه و اظهار نظری درباره تیم رقیب یا شرایط بازی‌های پیش رو ممانعت کنند تا مشکلاتی به وجود نیاید.


شکایت اسدبیگی رد شد
بعد از اینکه سینا اسدبیگی از ذوب‌آهن به پرسپولیس پیوست تا چند ماه صحبت از این بود که ذوبی‌ها از این بازیکن سابق‌شان شکایت کرده‌اند و قرارداد پرسپولیس با او قانونی نیست. این مسأله تا مدتی نگرانی‌هایی برای هواداران پرسپولیس به وجود آورد تا اینکه بالاخره کمیته انضباطی به سود اسدبیگی رأی داد و نگرانی هواداران هم مرتفع شد. حالا هم کمیته تعیین وضعیت درباره شکایتی که اسدبیگی از باشگاه ذوب‌آهن کرده حق را به باشگاه اصفهانی داده است و شکایت این هافبک تدافعی سرخ‌ها بی‌اثر مانده است. احتمالاً اسدبیگی بابت بخشی از مطالبات خود از باشگاه سابقش شکایت کرده بود که به نتیجه‌ای نرسیده است. جالب اینکه معمولاً در این‌گونه موارد آرا به سود بازیکنان و مربیان صادر می‌شود اما باید دید جزئیات شکایت اسدبیگی چگونه بوده که رأی به سود باشگاه سابقش صادر شده است.


سکوهای آبی‌ در انتظار هواداران
 باشگاه استقلال سه روز قبل از تقابل با تیم گل‌گهر سیرجان تلاش فزاینده‌ای برای افزایش تماشاگران در ورزشگاه از خود به خرج داد و تمام رسانه‌های نزدیک به این باشگاه و حتی رسانه‌های مخالف نیز در راستای افزایش تعداد تماشاگران تبلیغات گسترده‌ای انجام دادند تا سکوها پر شود. روز گذشته بیشتر فضایی که قرار است در بازی امروز دراختیار استقلال قرار بگیرد، پر شد تا آبی‌ها به احتمال زیاد با تمام ظرفیت خود مقابل گل‌گهر قرار بگیرند. استقلالی‌ها معتقدند حضور تماشاگران در بازی امروز موجب افزایش روحیه بازیکنان و کادرفنی برای بازگشت به صدر جدول خواهد شد و با توجه به اینکه پرسپولیس نیز در خارج از خانه مقابل شمس‌آذر قرار می‌گیرد، احتمال جابه‌جایی دوباره میان صدرنشین‌ها وجود دارد و استقلالی‌ها نیز درصدد استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود هستند.


اعتراض خاموش آبی‌ها
 گرچه باشگاه استقلال از بیژن حیدری، داور سرشناس فوتبال ایران به سازمان لیگ شکایت کرده تا به نوعی این داور را در نتایج اخیر مقصر بداند و موجب محرومیت یا جریمه‌ای برای این داور شود اما طبق صحبت‌هایی که یکی از مسئولان سازمان لیگ با خبرنگار «ایران» داشت این شکایت به جایی نخواهد رسید و کمیته داوران فدراسیون فوتبال نیز در هفته‌های باقی مانده قطعاً از این داور استفاده خواهد کرد. به این ترتیب شکایت باشگاه استقلال از حیدری فقط جنبه رسانه‌ای خواهد داشت و تأثیری در سرنوشت این داور به وجود نخواهد آمد. هرچند که اگر بخواهیم واقع‌بینانه به این ماجرا نگاه کنیم باشگاه استقلال به دلیل رضایت هواداران خود نیز نمی‌تواند در مقابل برخی اشتباهات داوری سکوت کند و موضوع منفعلانه بگیرد و باید قطعاً واکنش‌هایی نشان دهد، ولو اگر به نتیجه‌ای نیز منجر نشود.

جستجو
آرشیو تاریخی