صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

تبهکار تلگرامی‌از دختران اخاذی می‌کرد
مرد شیاد که با اغفال دختران در فضای مجازی و پیام‌رسان تلگرام از آنها اخاذی می‌کرد، دستگیر شد.
سردار حمید هداوند فرمانده انتظامی‌استان البرز، گفت: به دنبال ارجاع چندین پرونده تهدید و اخاذی از دختران جوان در فضای مجازی به پلیس آگاهی استان، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. برابر بررسی‌های پلیس آگاهی مشخص شد که شخصی ناشناس در بستر پیام‌رسان تلگرام با اغفال خانم‌های جوان تصاویر شخصی آنها را دریافت و سپس اقدام به تهدید و اخاذی از آنها می‌کند. کارآگاهان با انجام اقدامات فنی و پلیسی متهم مورد نظر را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه او را در شهر کرج دستگیر کردند.
سردار هداوند تصریح کرد: برابر دستور بازپرس شعبه ۸ بازپرسی دادسرای عمومی‌و انقلاب ناحیه یک کرج، تصویر متهم منتشر می‌شود تا چنانچه شهروندان مورد اخاذی این شیاد قرار گرفته‌اند، برای تشکیل پرونده به پلیس آگاهی استان البرز واقع در کرج، میدان طالقانی، بلوار تعاون، ساختمان پلیس آگاهی مراجعه کنند.
 
مرگ مرد میانسال در برخورد با قطار
 برخورد قطار مسافربری با مردی میانسال در شهرک فجر (گل‌تپه) ورامین جان وی را گرفت.
مسعود نفری رئیس آتش‌نشانی شهرستان ورامین با اشاره به حادثه مرگ دلخراش مرد ورامینی در برخورد با قطار، گفت: این حادثه ساعت ۹:۱۷ صبح دوشنبه هفتم خرداد در منطقه شهید مدرس ورامین (گل‌تپه) رخ داد و عوامل آتش‌نشانی در ساعت ۹:۲۳ در محل حادثه حضور پیدا کردند. نخستین بررسی‌ها نشان داد، برخورد قطار با مرد ۶۰ ساله جان وی را گرفته است. تحقیقات درباره علت این حادثه از سوی پلیس ادامه دارد.
 
مرد مسلح خانه فامیلش را به گلوله بست
فرمانده انتظامی‌مرودشت از دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی در بلوار «قدس» این شهرستان خبر داد.
سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره نزاع دسته‌جمعی و تیراندازی با سلاح ساچمه‌زنی در بلوار قدس مرودشت، بلافاصله مأموران کلانتری 12 بعثت برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند و دستگیری متهمان را در دستورکار قرار دادند. مأموران در بررسی اولیه مطلع شدند، حدود 10 نفر به علت اختلاف خانوادگی با یکدیگر درگیر شده و یکی از آنها با سلاح ساچمه‌زنی به در خانه یکی از طرفین درگیری شلیک کرده است، تعداد 7 پوکه تیر ساچمه‌زنی نیز توسط مأمورین در محل کشف شد.
فرمانده انتظامی‌مرودشت با بیان اینکه در این درگیری 2 نفر از ناحیه سر با سنگ و چوب مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند، تصریح کرد: مأموران انتظامی‌اقدامات خود را در این زمینه آغاز کرده و موفق شدند 6 نفر از عاملان اصلی درگیری را دستگیر کنند.
 
40 موادفروش در شهرری دستگیر شدند
فرمانده انتظامی‌شهرستان ری از دستگیری ۴۰ موادفروش در شهرری خبر داد.
سرهنگ محمدقاسم طرهانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأموران فرماندهی انتظامی‌شهرستان ری به منظور اجرای تدابیر فرماندهی انتظامی‌تهران بزرگ و ارتقای امنیت اجتماعی در سطح این شهرستان، طرح ضربتی برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر را با هماهنگی مقام قضایی به اجرا درآوردند. مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر و عوامل دایره موادمخدر کلانتری‌های تابعه در جریان اجرای این طرح موفق شدند ۴۰ خرده‌فروش موادمخدر را شناسایی و دستگیر کنند که در مجموع ۸۰ کیلوگرم انواع موادمخدر صنعتی، سنتی و روانگردان از آنان کشف شد.
طرهانی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان و اعزام آنان به دادسرا، گفت: اجرای این طرح‌ها به منظور افزایش رضایت‌مندی مردم، همچنان با جدیت در دستورکار پلیس قرار دارد.
 
دستگیری سارق حرفه‌ای با کیفی پر از شمش و سکه طلا
مأموران پلیس استان فارس در بازرسی از خودروی کوئیک یک زوج جوان 312 گرم طلا و 16 قطعه سکه، مقداری شمش و دلار مسروقه کشف کردند.
 سردار یوسف ملک‌زاده، جانشین فرمانده انتظامی‌فارس در تشریح این خبر بیان کرد: مأموران انتظامی‌شهرستان نی‌‎ریز حین گشت و کنترل خودروهای عبوری به یک سواری کوئیک حامل راننده و همسرش مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند. اظهارات ضدونقیض راننده و همسرش که دچار اضطراب شده بودند، موجب شک مأموران به آنها شد و با هماهنگی قضایی اقدام به بازرسی از سواری کوئیک کردند. در بازرسی دقیق از این خودرو و همچنین کیف همسر راننده، 312 گرم طلا، 16 عدد ربع، نیم و سکه تمام بهار آزادی، 220 دلار ارز و مقداری شمش (طلای آب‌شده) کشف شد.
ملک‌زاده خاطرنشان کرد: در بررسی‌های تخصصی مشخص شد، راننده از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار است که از سوی پلیس استان‌های اردبیل، چهارمحال و بختیاری، قم، البرز، اصفهان، یزد و کرمان تحت تعقیب بوده و با همدستی 2 نفر از دوستانش در استان کرمان اقدام به 3 فقره سرقت منزل کرده‌اند. ارزش اموال مسروقه برابر نظر کارشناسان 12 میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد شده است.
 
پایان فرار 3 قاتل در کرمانشاه
رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از دستگیری سه قاتل که پس از ارتکاب قتل متواری شده بودند، خبر داد.
سرهنگ علی کرمی‌در این خصوص اظهار داشت: پس از وقوع سه مورد درگیری منجر به تیراندازی و قتل در حوزه کلانتری‌های ۱۷ بعثت و ۱۸ سجادیه کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستورکار پلیس آگاهی استان قرار گرفت. کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقات گسترده موفق به شناسایی مخفیگاه هر سه قاتل متواری در شهرهای کرمانشاه و هرسین شدند. سپس هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی به عمل آمد و کارآگاهان در عملیات‌ جداگانه موفق به دستگیری این افراد شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به انتقال متهمان به مقر پلیس، یادآوری کرد: افراد دستگیر شده در بازجویی‌ها به ارتکاب قتل اعتراف و انگیزه خود را از این اقدام اختلافات ملکی با مقتولان عنوان کردند.
وی در پایان با اشاره به کشف سه قبضه سلاح از قاتلان دستگیر شده، گفت: این افراد پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی