صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

قتل عام خانواده 5 نفره در سیرجان

گروه حوادث/ دادستان سیرجان از قتل عام خانواده پنج نفری در سیرجان با انگیزه سرقت و مسائل مالی خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، مجتبی قدیمی‌دادستان عمومی‌و انقلاب شهرستان سیرجان در جمع خبرنگاران گفت: در این حادثه اعضای یک خانواده شامل زن و شوهر و سه فرزند خانواده به قتل رسیده‌اند. با توجه به اینکه از خانه مقتول مقادیر زیادی طلا و جواهرات و اموال خانه به سرقت رفته است، به‌نظر می‌رسد انگیزه اصلی قاتل سرقت و مسائل مالی بوده است‌.
دادستان عمومی‌و انقلاب شهرستان سیرجان افزود: پس از کسب گزارش مردمی‌مبنی بر ناپدید شدن اعضای یک خانواده در سیرجان حدود ساعت 23 شامگاه یکشنبه بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار دادستانی و پلیس قرار گرفت.
وی با بیان اینکه مأموران پلیس آگاهی سیرجان و بازپرس ویژه قتل بلافاصله به محل منزل این خانواده حاضر و متوجه شدند در منزل قفل و مشکوک است، ادامه داد: پس از دستور قضایی مأموران فک قفل کرده و پس از ورود به منزل با اجساد اعضای این خانواده مواجه شدند.
قدیمی‌با اشاره به اینکه پنج نفر اعضای این خانواده با سلاح سرد به قتل رسیده‌اند، گفت: بلافاصله دستورات قضایی برای شناسایی هویت و دستگیری فرد ضارب صادر شده و تحقیقات تکمیلی در این ارتباط ادامه دارد.‌
وی با بیان اینکه این خانواده اصالتاً غیربومی‌استان کرمان هستند و پدر خانواده در صنعت فرش فعالیت داشته است، عنوان کرد: رسیدگی به پرونده فوق به صورت ویژه در دستور کار قضایی قرار دارد.سردار ناصر فرشید فرمانده انتظامی‌استان کرمان نیز با اشاره به قتل شبانه ۵ عضو یک خانواده در یکی از محله‌های شهرستان سیرجان بیان کرد: تیم ویژه‌ای به منظور شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلین تشکیل و موضوع در دستور کار پلیس شهرستان سیرجان قرار گرفت. وی افزود: در این خصوص پرونده در مراجع قضایی تشکیل و رسیدگی لازم تا حصول نتیجه در دستور کار قرار دارد و نتیجه اقدامات اطلاع‌رسانی خواهد شد.
تحقیقات حاکی از این است که همسایه این خانواده موضوع را به پلیس اطلاع داده است.
  نخستین بررسی‌ها نشان داد پدر خانواده در کار خرید و فروش فرش بوده و پسر جوانی که کارگر این فرد در مغازه بوده و به خانه او رفت و آمد داشته است نیز از روز حادثه ناپدید شده است.
بنابراین فرضیه دست داشتن وی در این ماجرا قوت گرفت. به گفته بستگان این خانواده کارگر مورد نظر از چند سال قبل برای این خانواده کار می‌کرد و بسیار مورد اعتماد آنها بوده است.  بنابراین بررسی‌ها برای  دستگیری پسر جوان ادامه دارد.
همچنین تحقیقات نشان داد زن جوان در حالی به قتل رسیده که باردار بوده و دو فرزند کوچک نیز داشته‌اند اما همگی به قتل رسیده‌اند.
جستجو
آرشیو تاریخی