صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

اخبار

 افزایش دوبرابری ظرفیت پهنای باند بین‌الملل
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی در پاسخ به یکی از کاربران مبنی بر افزایش پهنای باند اینترنت بین‌الملل و کاهش فیلترینگ نوشت: ظرفیت پهنای باند بین‌الملل در دولت سیزدهم تقریباً دوبرابر شده است. امیر محمد‌زاده لاجوردی افزود: البته با توسعه زیرساخت‌ها در همین دولت میزان ترافیک داخلی بیش از سه برابر شده است.

حضور دانش‌بنیان‌ها در الکامپ
پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیک (الکامپ ۱۴۰۳) با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا می‌شود.
نمایشگاه الکامپ در عرصه طراحی، ساخت، تولید و پشتیبانی از محصولات، خدمات، محتوا و راهکارهای صنایع الکترونیک، رایانه و دیجیتال، بزرگ‌ترین رویداد فناوری کشور است. ذینفعان توسعه و تحول اقتصاد دیجیتال با بررسی فرصت‌های بازار، به جایگاه‌سازی محصولات و خدمات خود پرداخته و عملکرد سالانه خود را در این نمایشگاه در معرض دید و داوری مشتریان و بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.
بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیک (الکامپ ۱۴۰۳) از ۸ تا ۱۱ تیرماه ۱۴۰۳ در محل دائمی‌نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

درمان سرطان مغز با ویروس آبله
یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی از درمان سلول‌های سرطانی مغز با استفاده از ویروس ضعیف شده آبله خبر داد.
به گزارش ایسنا، نسیم میربهاری، مدیر تحقیق و توسعه یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پژوهشگاه رویان گفت: منشأ ویروس تولید شده از ویروس آبله ضعیف شده واکسینیاست که عوامل بیماری‌زای آن از بین رفته است و ژن‌های مفید و درمانی در آن قرار دارد. این ویروس به صورت اختصاصی در سلول‌های سرطانی تکثیر می‌شود و آنها را از بین می‌برد و به سلول‌های سالم آسیبی وارد نمی‌کند، در نتیجه می‌تواند به عنوان درمان نوین برای انواع سرطان‌ها مورد استفاده قرار گیرد. وی افزود: ویروس تولید شده در این روش علاوه بر تخریب سلول‌های سرطانی در مغز، می‌تواند اثرات درمان‌های تکمیلی همچون شیمی‌درمانی را افزایش دهد. از این طریق این زمینه فراهم می‌شود که سایر روش‌های درمانی اثرات بیشتری داشته باشند و عمر بیمار طولانی‌تر شود.
 
هوش مصنوعی ایموجی می‌سازد
کاربران آیفون ممکن است در سیستم عامل iOS 18 بتوانند ایموجی‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی و سفارشی‌سازی برنامه‌ها را بیشتر از همیشه دریافت کنند.
به گزارش ایسنا، مارک گورمن از بلومبرگ گزارش داده است که ایموجی‌های تولید شده با هوش مصنوعی از ویژگی‌های جدیدی هستند که اپل در ماه آینده در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان(WWDC) به نمایش می‌گذارد. از آنجایی که ایموجی‌های فعلی به اندازه‌ کافی زیاد نیستند، این شرکت در حال توسعه نرم‌افزاری است که می‌تواند شکلک‌های سفارشی را بر اساس پیام‌هایی که کاربران می‌فرستند، با کمک هوش مصنوعی و در لحظه ایجاد کند.

جستجو
آرشیو تاریخی