صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و سه - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و سه - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

اخبار

 اختصاص ۲۰۰ هزار ردیف استخدامی به آموزش و پرورش در دولت شهید رئیسی
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در ۳۳ ماه حضور رئیس‌جمهور شهید ۲۰۰ هزار ردیف استخدامی به آموزش و پرورش تخصیص یافت، گفت: 7هزار مدرسه در دوره ایشان ساخته شده است. به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی با بیان اینکه رئیس‌جمهور شهید توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش داشت، گفت:اینکه «آموزش و پرورش اولویت ما نیست بلکه اولیت ماست» سخن پرتکرار ایشان بود. وی افزود: ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در دوره ایشان ارتقا پیدا کرد و هیأت جذب مرکزی برای دانشگاه فرهنگیان تشکیل و آیین‌نامه جذب نخبگان بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان مصوب شد.

خرید ۱۵ بالگرد دید در شب از روسیه، بزودی
مهسا قوی قلب/ خرید بالگردهای دید در شب همیشه یکی از دغدغه‌های جمعیت هلال احمر بود، متأسفانه حادثه‌ای که برای رئیس جمهور کشورمان اتفاق افتاد ضرورت خرید این نوع بالگردها را بیشتر از قبل ثابت کرد. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره جزئیات خرید بالگرد دید در شب از روسیه به «ایران» خبر داد: قراردادی در خصوص 15 بالگرد از نوع دید در شب با مسئولانی از شرکت تولیدکننده بالگردهای تخصصی در ابتدای اردیبهشت‌ماه سال‌جاری منعقد شد. بابک محمودی درباره خرید بالگردهای تخصصی دید در شب از روسیه، توضیح داد: شهید رئیسی، رئیس جمهور کشورمان بر خریداری بالگرد دید در شب تأکید بسیار داشت و این موضوع نشان دهنده نگاه انسان دوستانه او بود. هلال احمر ایران درخواست ۱۲ بالگرد دید در شب و ۳ بالگرد آتش‌نشانی را به شرکت روسی داد؛ روسیه اعلام کرده امکان تحویل چهار بالگرد را در سال‌جاری دارد. این بالگردها که بزرگ و تخصصی هستند ۶ بالگرد کوچک پشتیبان نیز دارند و در مجموع قیمت این بالگردها حدود ۵۰۰ میلیون دلار است.
او افزود: این توافق نیازمند انعقاد یک توافقنامه است که باید از سوی وزارت صمت نهایی شود، همچنین بر اساس توافق‌های انجام شده، مبلغ این قرارداد به صورت اقساط پرداخت خواهد شد. شرایط و اتفاقات پیش آمده و حادثه اخیر نشان داد کشور نیاز ضروری به خرید بالگردهای دید در شب دارد و امیدواریم هرچه زودتر روند خریداری آنها کامل شود.    

جستجو
آرشیو تاریخی