صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و سه - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و سه - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

اقدامات مهم دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان

انتظار 16 ساله در 1000 روز خدمت به ثمر نشست

محدثه جعفری
خبرنگار

بیمارستان فوق تخصصی اکباتان همدان به عنوان بزرگترین مرکز درمانی کودکان با 272 تخت در غرب کشور بعد از 16 سال انتظار افتتاح شد. سیاست دولت سیزدهم اتمام پروژه‌های نیمه تمام بوده و وزارت بهداشت یکی از دستگاه‌هایی است که بیشترین تعداد پروژه نیمه تمام را داشت. یکی از نمونه‌های آن به گفته وزیر بهداشت، راه‌اندازی بیمارستان ولی عصر اراک است که سال‌های سال این پروژه بر زمین مانده بود و منتظر بودیم با دستان رئیس جمهور افتتاح شود ولی این سعادت را نداشتیم و اکنون آماده بهره‌برداری آن هستیم.  تکمیل، افتتاح و تجهیز مراکز درمانی و بیمارستانی یکی دیگر از مهم‌های دولت مردمی است به طوری که بعد از روی کار آمدن دولت شهید خدمت تاکنون 10 درصد به تعداد تخت‌های بیمارستای افزوده شده است و این راه همچنان ادامه دارد. اکنون از ۱۵۰ هزار تخت موجود در بیمارستان‌های کشور، ۱۶ هزار تخت در این دولت ایجاد شده است و مقرر شده بود هفت هزار تخت جدید بیمارستانی تا پایان دولت به این مجموعه اضافه شود به طوری که مسئولان نظام سلامت بهره‌برداری از ۲۲ هزار تخت بیمارستانی را تا پایان دولت سیزدهم هدفگذاری کرده‌اند. این آمارها فقط شعارهای توخالی نبود چرا که دولت در سال ۱۴۰۲ موفق شد ۷ بیمارستان مهم را وارد مدار خدمت‌رسانی کند و این راه همچنان ادامه دارد به طوری که اکنون شاهد افتتاح چهارمین بیمارستان ویژه کودکان در استان همدان هستیم.
از مجموع طرح‌های درمانی افتتاح شده از سوی دولت شهید خدمت آیت‌الله رئیسی، ۱۶ طرح مربوط به اورژانس بیمارستانی عمدتاً در مناطق محروم و کم‌برخوردار و ۱۶ طرح مربوط به کلینیک‌های ویژه تخصصی و فوق تخصصی بود و در این مدت ۱۰۶‌طرح بیمارستانی از جمله دو کلان بیمارستان مهم در تهران افتتاح و تجهیز شده‌اند. توجه به مناطق محروم از تأکیدات شهید جمهور بود تا دریچه‌های امید برای مردمانشان در راستای تأمین سلامت گشوده شود تا با کمترین هزینه‌ها، در همان مرکز استان و با افزایش چتر خدماتی درمانی دولت در مراکز بهداشتی و بیمارستانی، سلامتی خود را بازیابند و برای درمان مسافر پایتخت نشوند.

افتتاح 4 بیمارستان ویژه کودکان در دولت مردمی
دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین افتتاح بیمارستان کودکان اکباتان همدان با اشاره به افتتاح 4 بیمارستان ویژه کودکان در دولت سیزدهم عنوان کرد: در این دولت توجه ویژه‌ای به سلامت کودکان شده است چرا که اگر درمان اطفال به خوبی انجام شود، سلامت و آینده کشور تأمین می‌شود و بیماران پس از درمان می‌توانند تا چندین دهه، عمر با کیفیت داشته باشند به همین منظور تکمیل پروژه‌های درمانی اطفال در کشور از اولویت‌های مهم دولت و وزارت بهداشت قرار گرفت که در نتیجه آن بیمارستان‌های تخصصی در تهران، بابل، بندرعباس و همدان افتتاح شد که اقدامی بی‌نظیر است.  دکترعین اللهی با اشاره به افتتاح بیمارستان اکباتان همدان پس از 16 سال انتظار گفت: ساخت این پروژه از سال ۱۳۸۷ کلید خورد و اکنون در زیربنای ۲۸ هزار متر مربع در ۹ طبقه و هزینه کرد یک هزار میلیارد تومانی، تکمیل و تجهیز شده است.
وی با اشاره به تخصیص اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومانی در دور اول سفر شهید آیت‌الله رئیسی برای تکمیل این پروژه گفت: این پروژه در شروع کار دولت حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که تکمیل آن به عنوان یکی از اولویت‌های ویژه وزارت بهداشت در دستور کار قرار گرفت و توانستیم ۴۰ تخت مراقبت‌های ویژه، ۹ اتاق عمل و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات را در این بیمارستان آماده ارائه خدمت به مردم کنیم. گفتنی است، منابع مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های بیمارستانی از محل سفرهای استانی رئیس جمهور، بخشی از منابع یک درصد مالیات بر ارزش افزوده، منابع اختصاصی وزارت بهداشت و همچنین بودجه سنواتی تأمین می‌شود با این اوصاف دولت سیزدهم تاکنون ۷۵ هزار میلیارد تومان در زمینه زیرساخت‌های حوزه سلامت هزینه کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی