صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و دو - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و دو - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

اعلام رنکینگ نهایی وزنه‌برداری برای المپیک

افسوس بی‌پایان برای دهدار

با اعلام رنکینگ نهایی المپیک توسط فدراسیون جهانی، وزنه‌برداری ایران با همان دو سهمیه مردان در بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ شرکت می‌کند.
 این یعنی کورسوی امید رضا دهدار وزنه‌بردار دسته 102 کیلوگرم هم برای رسیدن به بازی‌های المپیک پاریس از بین رفت.
 آن‌هم در شرایطی که وزنه‌بردار ساموآ مجوز حضور در پاریس را به دست آورد.
 فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، رنکینگ نهایی برای حضور قهرمانان این رشته در المپیک را اعلام کرد و طبق آن وزنه‌برداران اول تا دهم رنکینگ راه‌یافته به المپیک ۲۰۲۴ پاریس مشخص شدند.
این رنکینگ را فدراسیون جهانی بعد از بررسی نتایج پرونده‌های مبارزه با دوپینگ ، به‌روز کرد و بعضی از وزنه‌برداران مثل رضا دهدار که به اندازه یک تار مو تا المپیک فاصله داشتند؛ امید بسته بودند به حذف یکی از این نفرات تا شانس حضور در بازی‌های پاریس را به دست بیاورند. فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با بررسی تمام نتایج آزمایش‌های دوپینگ اعلام کرد که نفرات اول تا دهم حاضر در رنکینگ در سلامت کامل سهمیه گرفتند و به این ترتیب جواز حضور در پاریس را به دست آوردند.
 با توجه به رنکینگ نهایی، ایران همان دو سهمیه قبلی را در اختیار دارد و رضا دهدار به سهمیه المپیک نرسید.  مصطفی جوادی و علی داودی هر کدام به عنوان نفر چهارم رنکینگ دسته ۸۹ کیلوگرم و فوق سنگین راهی المپیک شدند. رضا دهدار با نفر دهم و نهم رنکینگ دسته 102 کیلوگرم فقط یک کیلوگرم فاصله داشت.
 دهدار با رکورد 390 کیلوگرم در رده یازدهم ایستاد اما بالاتر از او دان اویج از ساموآ و ایرالکی ایچیدزه با 390 کیلوگرم در رده دهم و نهم قرار گرفتند.  شاید اگر در آخرین مسابقات گزینشی در آسیا دهدار کمی در انتخاب وزنه دقت می‌کرد الان او در المپیک بود اما حالا باید از تلویزیون به تماشای وزنه زدن ورزشکار ساموآ بنشیند.
جستجو
آرشیو تاریخی