صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و یک - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و یک - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

امریکا همچنان تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری را به رسمیت نمی‌شناسد

ترور حقوق بین الملل!

ایالات متحده در گامی دیگر برای سرپوش گذاشتن به جنایات رژیم صهیونیستی که البته شراکت این کشور در نسل‌کشی مردم غزه را در اذهان عمومی مردم جهان تثبیت می‌کند، ‌با رد تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری زبان تهدید نیز به روی آن گشوده است.
جو بایدن، ‌رئیس جمهور ایالات متحده در واکنش دوباره نسبت به تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری مبنی بر بازداشت نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آن را به رسمیت نمی‌شناسد.
وی در کنفرانس خبری با همتای کنیایی خود، «ویلیام روتو» در کاخ سفید ادعا کرد: «ما موضع خود را در مورد دیوان کیفری بین‌المللی روشن کرده‌ایم. خیلی ساده است، ما صلاحیت آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم.»
در همین راستا مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان امریکا ضمن آن‌که اعلام کرده بود امریکا دیوان کیفری بین‌المللی را مجازات می‌کند، از میزبانی واشنگتن از نتانیاهو خبر داد.
وی تأکید کرد که نتانیاهو در جریان این سفر در جلسه‌ای مشترک با کنگره شرکت خواهد کرد. این درحالی است که برخی دولت‌های اروپایی از جمله آلمان از پذیرش حکم دیوان لاهه خبر داده و اعلام کرده‌اند که در صورت صدور حکم علیه نتانیاهو، او را بازداشت خواهد کرد، موضعی که عصبانیت مقامات اسرائیل را برانگیخته است.
جستجو
آرشیو تاریخی