صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و یک - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و یک - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

فرهنگ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
آقای رئیسی خدمتگزاری صادق که  تنها لقب شهید را کم داشت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه سوم خرداد ماه همزمان با مراسم تشییع سیدالشهدای خدمت در مشهد مقدس در برنامه‌ای تلویزیونی حضور یافت و به بیان خاطرات و روحیات  آیت الله سیدابراهیم رئیسی پرداخت.

شخصیت فراملی
 رئیس جمهور
محمدمهدی اسماعیلی در این برنامه گفت: رئیس‌جمهور شخصیتی فراملی بود و همه با ما در این غم شریک هستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ناراحت هستم که چرا توفیق شهادت را در کنار بندگان خوب خدا از دست دادم، ادامه داد: همکاری اداری ما ازآستان قدس رضوی بود و از سال‌های قبل نسبت به ایشان آشنایی داشتم. از ابتدای دوره دانشجویی در تهران، قرابت بنده با آیت‌الله رئیسی بتدریج پیدا شد تا به همکاری نزدیک درآستان قدس رضوی رسیدیم.
وزیـــــرفرهنـــــــگ گفـــــــــــت: رئیس‌جمهورتأکید داشتند هنرمندان اهل احساس هستند این را مدنظر داشته باشید و از تندی‌ها دلخور نشوید؛ آغوش ایشان همیشه باز بود. هیچگاه از محدودیتی صحبت نکردم که ایشان استقبال کنند و از گشایشی سخن نگفتم مگر اینکه استقبال کنند.

تأکید احترام  به هنرمندان
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: به آقای رئیس جمهور می‌گفتم دوره شما در فرهنگ و هنر دوره انفتاح است و ایشان می‌خندیدند و می‌گفتند همه برنامه‌هایی که در دولت‌های قبل انجام شده بود در این دوره چندبرابر شده است. در مورد هنرمندان به‌شدت مراقب بودند و تأکید می‌کردند که هنرمندان روحیه لطیفی دارند و از تندی آنها ناراحت نشویم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور تأکید داشتند هیچ یک از روزنامه‌ها توقیف نشود و باورشان این بود که یا نقدشان به دلیل اطلاعات نادرست است یا نقدشان را وارد می‌دانستند؛ بارها شده بود مطرح می‌کردند که نقد روزنامه‌ای درست است و باید به آن توجه شود. آقای رئیسی خدمتگزاری صادق، عالم و شجاع بود که تنها لقب شهید را کم داشتند.اسماعیلی تصریح کرد: آغوش آیت‌الله رئیسی برای حل مشکلات همیشه باز بود.او گفت: بنده، بزرگتری را از دست دادم که در فراقش کم صبر شدم، دیشب تلفنی با رئیس سازمان حج که در مکه مکرمه هستند صحبت می‌کردم از ایشان خواستم برایم دعا کنند تا زودتر به ایشان ملحق شوم.

همراهی نکردن در آخرین سفر
وزیر فرهنگ گفت: بنده از آخرین مقام‌های رسمی بودم که در کشور آذربایجان حضور داشتم و توافقاتی صورت گرفته بود و خیلی مشتاق بودم که در دیدار ایشان با رئیس جمهور آذربایجان حضور داشته باشم برای نهایی کردن توافقات ولی آیت‌الله رئیسی مخالفت‌ کردند که در سفر آخر در کنارشان حضور داشته باشم.
او افزود: در ملاقات‌های دوجانبه آیت‌الله رئیسی با برخی از سران کشورهای اسلامی حضور داشتم سیدالشهدای خدمت، مقتدری مظلوم بود.

جستجو
آرشیو تاریخی