صفحات
  • صفحه اول
  • سیاسی
  • جهان
  • اقتصادی
  • صفحه آخر
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و هفت - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و هفت - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبار کوتاه

مقاومت در برابر صهیونیست‌ها
روز گذشته مقاومت اسلامی در عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزان این گروه بامداد یکشنبه با پهپاد هدفی حیاتی در ایلات در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند. همچنین تحلیلگران صهیونیست با اشاره به تشدید حملات حزب‌الله و هدف قرار دادن تجهیزات رصد و جاسوسی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حزب‌الله به دنبال کور کردن سامانه رصد ارتش این رژیم در شمال سرزمین‌های اشغالی است. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: «ما شاهد اقدامات بسیار آزاردهنده از سوی حزب‌الله هستیم که به دنبال کور کردن سامانه رصد ارتش اسرائیل در شمال است و در این راستا حزب‌الله پایگاه یگان رصد هوایی «میرون» را آماج موشک‌های خود و با موشک‌های ضدزره و سلاح‌های نقطه زن، دوربین‌های ارتش را در مرز لبنان هدف قرار داده است. می‌توان گفت که ارتش اسرائیل در برخورد با پهپادهای حزب‌الله که خسارات سنگینی به بار آورده، با دشواری روبه‌رو است.»

کودتای کنگو
روز گذشته منابع خبری از کودتای نافرجام در کشور آفریقایی کنگو خبر دادند. ارتش جمهوری دموکراتیک این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که کودتا و تلاش برای به قدرت رسیدن در کنگو شکست خورد و همه کودتاچیان دستگیر شدند. رسانه‌های محلی در کنگو، تصاویری منتشر کردند که نشان می‌دهد عده‌ای افراد خارجی در کودتای دیروز در کشور کنگو دست داشته‌اند. سفیر امریکا در کنگو لحظاتی بعد از کودتا در ایکس نوشت که گزارش‌هایی درباره دستگیری چند شهروند امریکایی در این کودتا دریافت کرده است.

وعده‌های انتخاباتی ترامپ،
لغو حمل سلاح!
دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ طی سخنرانی در نشست سالانه «انجمن ملی سلاح» در دالاس تگزاس وعده داد که اگر رئیس‌جمهور شود، مقررات مربوط به حمل سلاح را که توسط دولت بایدن، رئیس‌جمهور کنونی امریکا وضع شده، لغو خواهد کرد. او در این رابطه گفت: «از مالکان سلاح می‌خواهیم که رأی بدهند. فکر کنم شما گروهی از افراد یاغی و سرکش باشید. سرکش باشید و این بار رأی بدهید.» وی در ادامه اظهاراتش تأکید کرد که اگر رئیس‌جمهور شود و به کاخ سفید راه پیدا کند، رئیس «اداره مشروبات الکلی، دخانیات، سلاح‌های گرم و مواد منفجره» را اخراج خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی