صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و پنج - ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و پنج - ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

اعلام آمار از موشک‌ها و پهپادهای «وعده صادق»
 خبر اول اینکه، با گذشت بیش از یک ماه از عملیات وعده صادق، محسن رضایی، فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به ارائه جزئیاتی از تعداد موشک‌ها و پهپادهای شلیک شده به سمت سرزمین‌های اشغالی پرداخت و اظهار کرد: در عملیات وعده صادق با اطلاع از توانایی اسرائیل در زدن تعدادی از موشک‌ها، ما علاوه‌بر پاسخ دادن باید قدرت‌نمایی هم می‌کردیم؛ بنابراین ۱۶۲ پهپاد، ۳۰ موشک کروز و ۱۰۰ موشک بالستیک به سمت اسرائیل شلیک کردیم و در عین حال که پاسخ دادیم، یک قدرت‌نمایی هم شد.
 
روایت خبرنگار BBC از تاکتیک جدید حزب‌الله لبنان
 دست آخر اینکه، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی فارسی حملات موشکی اخیر حزب‌الله به اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را بی‌سابقه توصیف کرد. به گزارش نفیسه کوهنورد از بیروت، دست‌کم 200 موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی پرتاب شده است. کوهنورد در گزارش خود برای تلویزیون BBC فارسی تأکید کرد که برای اولین بار حزب‌الله با استفاده از پهپادهای حامل راکت، حمله‌ای هوایی علیه یکی از پایگاه‌های رژیم صهیونیستی صورت داده است. به گفته کوهنورد، این حمله هوایی یک تاکتیک جدید (استفاده از پهپاد‌های تهاجمی حامل راکت‌های سنگین) برای حزب‌الله محسوب می‌شود. مطابق این گزارش، هر یک از این راکت‌ها 5کیلوگرم وزن دارد که می‌تواند «حجم خرابی قابل‌ توجهی» را به وجود بیاورد.
نکته جالب توجه در گزارش کوهنورد برای بخش فارسی‌زبان BBC این بود که به گفته وی، کلیه این پهپادها توانسته‌اند سامانه‌های فعال گنبد آهنین در مرز مشترک لبنان و فلسطین اشغالی را پشت سر بگذارند و به عملیات علیه اهداف خود دست بزنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی