وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تولید یک اثر سینمایی در خصوص حماسه تاریخی ناوگروه ۸۶


محمدمهدی اسماعیلی در آیینی به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه تاریخی ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در مأموریت دریانوردی در دنیا و ثبت این روز در تقویم رسمی کشور تحت عنوان «روز افتخار و اقتدار دریایی ارتش جمهوری اسلامی» که با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش و در نهمین روز از سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در صحن اصلی مصلای تهران برگزار شد، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در طول حیات پرافتخار خودش برای این مرز و بوم کم افتخار خلق نکرده است. در جنگ تحمیلی در همان ماه‌های نخست تمام نیروی دریایی ارتش بعثی را از بین برد و تمام توان دریایی رژیم بعثی در مقابل قدرت عزیزان نیروی دریایی ما دود شد و به هوا رفت.
وزیر فرهنگ درباره روز اقتدار دریایی ارتش، بیان کرد: اقدام‌های بسیار زیادی در خصوص این حرکت افتاده است که مهم‌ترین اینها ثبت این روز در شورای فرهنگ عمومی به‌عنوان روز«اقتدار دریایی ارتش» بود که ماندگارش کرد. بنیاد سینمایی فارابی با دوستان در حال تهیه فیلمنامه در خصوص حماسه تاریخی ناوگروه ۸۶ هستند و امیدواریم فیلم سینمایی شایسته‌ای در این زمینه ساخته شود.

تولید کاغذ
به 130 هزار تن می‌رسد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین روز گذشته - ۲۸ اردیبهشت ماه - به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: در میعادگاه دانشگاه همیشه حضور بزرگان انقلاب را درک کرده‌ایم و والاتر از همه حضور درخشان رهبر معظم انقلاب را در مقاطع مختلف شاهد بودیم.
محمد مهدی اسماعیلی در ادامه افزود: برخی چهره‌های وابسته و مزدوران تلاش می‌کردند حوزه فرهنگ و هنر را از فضای انقلاب دور کنند، همچنین اتفاقات ناگواری که در دهه ۹۰ رخ داد، به این مسأله کمک کرد و توان حاکمیت دینی به شدت کاهش پیدا کرده بود. سال ۱۴۰۰ که بنده مسئول وزارت فرهنگ بودم، اقتصاد کتاب ۹ هزار میلیارد تومان بود و ما ۳۰ میلیارد تومان در اختیار داشتیم یعنی خلع سلاح فرهنگ؛ بنابراین در حوزه کتاب یکی از وظایف ما احیای حوزه فرهنگ بود و در ادامه این مسیر، بزودی تولید کاغذ در کشور به ۱۳۰ هزار تن خواهد رسید. در مکتب امام خمینی(ره) ما می‌توانیم را یاد گرفتیم و این کارخانه کاغذ در شمال کشور در دولت مردمی راه‌اندازی شد.
او اظهار کرد: مردم و انجمن‌های علمی، فرهنگی و هنری باید میدان‌دار اصلی فرهنگ کشور باشد. به مردم متدین که همیشه در صحنه حضور دارند، عرض می‌کنم حوزه فرهنگ و هنر به جایگاهی که مطلوب نظام دینی و مطالبات رهبر است، خواهد رسید.
این اتفاقات در همه بخش‌ها در حال پیگیری است و قرارگاه شهید آوینی در وزارت ارشاد نیز به همین منظور تأسیس شده است.
میدان‌دارهای فرهنگ و هنر در استان زیر نظر امام ‌جمعه‌ها قرار می‌گیرند. حوزه فرهنگ باید بتواند مسائل و اولویت‌های خود را در نظام امام و امت تعیین کند و ما این وظیفه مهم را دنبال می‌کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی