از گوشه و کنار ایران

پیگیری قضایی ترور بخشدار گوهرکوه تفتان
دادستان زاهدان از تشکیل پرونده قضایی و انجام تحقیقات در رابطه با علت ترور بخشدار منطقه گوهرکوه تفتان خبر داد.
مهدی شمس‌آبادی، دادستان زاهدان بیان کرد: ساعت ۱۴و45  دقیقه ۲۵ اردیبهشت‌ماه اسفندیار عظیمی، بخشدار منطقه گوهرکوه شهرستان تفتان استان سیستان‌وبلوچستان پس از بازدید از یک واحد صنفی در محدوده گوهرکوه با خودروی سازمانی در حال تردد بود که از سوی افراد ناشناس از ناحیه قفسه سینه و دست مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فوت کرد.
وی بیان کرد: بلافاصله مأموران نیروی انتظامی‌در محل حاضر شده و اقدامات لازم را برای شناسایی ضاربین انجام دادند و در رابطه با این حادثه دستورات قضایی لازم صادر و پرونده قضایی تشکیل شده است.
دادستان زاهدان گفت: هنوز علت این حادثه مشخص نشده و تحقیقات در حال انجام است.
 
رهایی از کابوس مرگ با گذشت اولیای دم
پسر جوانی که دو سال قبل در یک درگیری خانوادگی مرتکب قتل شده بود با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.
محمدرسول مکران‌نژاد، رئیس حوزه قضایی جازموریان در این رابطه گفت: این فرد در سال ۱۴۰۱ به خاطر اختلافات خانوادگی و درگیری مرتکب قتل شده و بعد از طی مراحل و تشریفات قانونی و حکم مراجع قضایی به جرم قتل عمد در انتظار اجرای حکم بود که پس از طی چند جلسه سازش در مدت دو سال اخیر، در نهایت اولیای دم از حق قانونی خود گذشتند و رضایت کامل و بی‌قید و شرط خود را با گذشت و ایثار خالصانه اعلام کردند و پرونده پس از دو سال به مصالحه ختم شد.
این مقام قضایی هشدار داد: برخی از افراد به دلیل ناتوانی در کنترل هیجانات و عصبانیت خود بلافاصله مرتکب جرایم خشن شده و لحظاتی پس از ارتکاب جرم از کار خود پشیمان می‌شوند که باید در راستای کنترل خشم آموزش داده و فرهنگ‌سازی شود.
 
ناپدید شدن زن سالخورده در سقز
زن سالخورده که میهمان خانه دخترش در شهرستان سقز بود در حالی ناپدید شده که با گذشت 8 روز از این ماجرا هنوز ردی از وی به دست نیامده است.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، یکی از بستگان وی درباره این پرونده گفت: این زن 74 ساله که اقدس شهبازی نام دارد مدتی است که به بیماری آلزایمر مبتلا شده به همین خاطر اعضای خانواده همیشه مراقب او و رفت و آمدهایش هستند وی ساکن کرج است اما چند روز قبل به خانه دخترش در سقز رفته بود که حدود ساعت 11 روز چهارشنبه 19 اردیبهشت در حالی که چادر سفیدی بر سر داشت بی‌خبر از اعضای خانواده از خانه دخترش خارج شد و دیگر بازنگشت. دخترش نخست تصور می‌کرد وی در حیاط است اما دقایقی بعد متوجه ناپدید شدن او شد و موضوع را به پلیس گزارش داد. پس از آن هم به بیمارستان‌ها سرزدیم اما خبری از او نبود.در حال حاضر پلیس تحقیقات خود را برای یافتن وی آغاز کرده است و تلاش برای اطلاع از سرنوشت زن گمشده ادامه دارد.

مرگ مرد جوان هنگام تعمیر کولر
 مرد رفسنجانی هنگام راه‌اندازی کولر بر اثر برق‌گرفتگی جان باخت.
دکتر مجتبی سنجی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان رفسنجان گفت: عصر سه‌شنبه با اعلام یک مورد برق‌گرفتگی در یکی از معابر شهرستان رفسنجان یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد. بررسی‌ها نشان داد مرد ۴۲ ساله‌ای جان خود را از دست داده که بنا به گفته شاهدان، علت حادثه برق‌گرفتگی هنگام تعمیر کولر بوده است.
سرپرست اورژانس رفسنجان متذکر شد: با شروع فصل گرما و نیاز به تعمیر و سرویس سالانه وسایل سرمایشی از جمله کولر آبی باید این نکته مدنظر قرار گیرد که به ‌دلیل اتصال مستقیم کولر آبی به برق و وجود آب که رسانای خوبی برای جریان الکتریسیته است، احتمال برق‌گرفتگی افراد بالاست که این موضوع اهمیت رعایت نکات ایمنی در زمان راه‌اندازی کولرهای آبی را دوچندان می‌کند. بهتر است برای انجام این کار از افراد متخصص و تعمیرکاران مجاز کمک گرفت و از قطع کامل برق کولر اطمینان حاصل کرد.
 
دستگیری زن و مرد قاتل در ارومیه
زن جوانی که با همدستی مردی غریبه شوهرش را کشته بود در ارومیه دستگیر شد.
 سرهنگ صادق شکری، رئیس پلیس آگاهی انتظامی‌آذربایجان‌غربی در تشریح این خبر گفت: به دنبال وقوع یک فقره قتل در استان البرز و متواری شدن قاتلان و در پی کسب خبری مبنی بر حضور مشکوک یک دستگاه خودروی پژو در ارومیه، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.وی افزود: تیم ویژه کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه‌جانبه موفق شدند خودروی مورد نظر را شناسایی و متهمان را دستگیر کنند. در بازجویی‌های تخصصی پلیس، زن جوان به قتل همسرش با همکاری متهم ردیف دوم -که با وی نیز قصد فرار داشت- اعتراف کرد.
 
هلاکت دو شرور مسلح در سراوان
همزمان با درگیری مسلحانه اشرار با پلیس در سراوان، دو شرور به هلاکت رسیدند و یک دختر 9 ساله مجروح شد.
سردار دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی‌استان سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأموران پلیس به منظور برقراری نظم و امنیت شهر سراوان، یک دستگاه خودروی پژو پارس متعلق به اشرار مسلح را تحت رصد اطلاعاتی قرار دادند و در یکی از خیابان‌ها دستور ایست صادر شد که سرنشینان ضمن بی‌توجهی به ایست پلیس از داخل خودرو به سمت مأموران اقدام به تیراندازی کردند.این مقام ارشد انتظامی‌ادامه داد: با اقدام بموقع و آتش برتر مأموران، دو نفر از اشرار مسلح که سوابق گروگانگیری، قتل و شرارت در سطح منطقه را داشتند به هلاکت رسیدند، یک نفر دستگیر، یک قبضه سلاح کلاش با ۵ تیغه خشاب و ۱۱۰ فشنگ جنگی، یک تیغه خشاب کلت کمری به‌ همراه ۵ فشنگ جنگی کشف و یک دستگاه خودروی سواری توقیف شد.
فرمانده انتظامی‌استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: طی تبادل آتش میان پلیس و اشرار مسلح، یک دختر خردسال ۹ ساله مجروح که بلافاصله به مرکز درمانی منتقل شد و هم‌اکنون تحت درمان قرار دارد.
 
مرگ زن بیمار در واژگونی آمبولانس
واژگونی آمبولانس در جاده ابرکوه به یزد منجر به مرگ بیمار و مصدوم شدن سه نفر از کارکنان بخش خصوصی فوریت‌های پزشکی یزد شد.
این حادثه عصر روز سه‌شنبه زمانی رخ داد که امدادگران بخش خصوصی فوریت‌های پزشکی یزد در حال انتقال یک زن ۶۵ ساله از بیمارستان حضرت خاتم‌الانبیای شهرستان ابرکوه به بیمارستان حضرت سیدالشهدای شهرستان یزد بودند اما در محور جاده ابرکوه به یزد (در محدوده گردنه علی‌آباد تفت) دچار حادثه واژگونی شدند که در نتیجه راننده و دو کادر درمان مصدوم شده و بیمار که دچار سکته قلبی شده بود، جان خود را از دست داد.

جستجو
آرشیو تاریخی