پلیس به دنبال دستگیری سارقان نقابدار

ســـرقت‌های مسلحـــــانه با حبــس و ضــرب و جـرح صاحبـــخانه

گروه حوادث-مرضیه همایونی/ 5 مرد مسلح نقابدار که به قصد سرقت وارد خانه‌های مردم شده و با حبس و ضرب و جرح صاحبخانه اموالشان را سرقت می‌کنند با شکایت مالباخته‌ها تحت تعقیب قرار گرفتند.

به گزارش «ایران»، چند روز قبل مردی با مراجعه به پلیس از سرقت خانه‌اش خبر داد و اظهار داشت چهار مرد مسلح نقابدار وارد خانه‌اش شده‌اند و پس از تهدید و ضرب و جرح وی اموالش را ربوده و فرار کرده‌اند.
در حالی که رسیدگی به این شکایت در دستور کارآگاهان پلیس آگاهی قرار داشت چند شاکی دیگر نیز با شکایت‌های مشابه از این چهار مرد مسلح نقابدار شکایت کردند و همه سرقت‌ها از خانه‌هایی در غرب تهران رخ داده بود.
دو نفر از مالباخته‌ها نیز تصاویری از سارقان به پلیس دادند که توسط دوربین‌های مداربسته  در منازل شان ثبت شده بود. یکی از سارقان سلاح کلت، دیگری کلاشنیکف و دو نفر دیگر چاقو به دست دارند. نفر پنجم نیز که در تمام سرقت‌ها همراه باند است در خودروی  پژو پارس سفید رنگی در نزدیکی محل سرقت زاغزنی می‌کند.
به‌دنبال شکایت‌های سریالی در غرب تهران، تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت ادامه یافت و در تحقیقات مشخص شد سارقان در تمام سرقت‌ها لباس‌های یکسانی به تن داشته‌اند و همه سرقت‌ها بین ساعات 7 تا 9 شب رخ داده است و حدود 12 شب متوالی اقدام به سرقت کرده‌اند. شگرد سارقان شکستن در پارکینگ خانه‌ها و باز کردن در ورودی واحدها با استفاده از کارت تلفن بوده است.
نکته قابل توجه در سرقت‌های این باند حضور صاحبخانه‌ها در زمان سرقت بوده که سارقان با تهدید آنها و حبس در یکی از اتاق‌ها اقدام به سرقت اموال خانه کرده‌اند.
تحقیقات نشان می‌دهد فقط از یک خانه حدود 4 میلیارد تومان پول،  طلا و اموال باارزش سرقت کرده‌اند.
باتوجه به نحوه سرقت و نوع پوشش اعضای این باند مشخص شد که سرقت‌هایی نیز در استان البرز داشته‌اند. تحقیقات پلیسی برای دستگیری اعضای این باند سرقت خشن ادامه دارد.

دخترم هنوز در شوک است
یکی از مالباختگان که خانه‌اش توسط مردان نقابدار مورد سرقت قرار گرفته به خبرنگار «ایران» گفت: سه‌شنبه 18 اردیبهشت، ساعت 8:05 دقیقه شب بود که سارقان وارد خانه ما شدند.
ساختمان ما، تک واحدی است و ما در طبقه دوم ساکن هستیم. همه ساکنان ساختمان از اقوام هستند.
همسر و دو دختر 5 و 14 ساله‌ام در خانه بودند که مردان نقابدار با دیلم در پارکینگ را شکسته و یکی از آنها وارد پارکینگ شده و خود را به در ورودی خانه رسانده و با باز کردن در همدستانش وارد شدند.
از آنجا که ساختمان محل سکونتمان خانوادگی است، معمولاً در ورودی خانه را قفل نمی‌کنیم. آنها به محض ورود با تهدید اسلحه طلاهای دخترهایم را گرفتند و بعد همسر و فرزندانم را در یک اتاق زندانی کردند و دهان دختر کوچکم را یکی از سارقان گرفته بود. آنها پول نقد، طلا و کفش دخترم را به سرقت بردند که ارزش اموال مسروقه حدود 300 میلیون تومان است.
ساختمان ما برای امنیت از همان ابتدا مجهز به دوربین مداربسته شد و تصور می‌کردیم که سارقان با دیدن دوربین‌ها، ساختمان ما را برای سرقت انتخاب نکنند، اما متأسفانه برای سارقان بازدارنده نبود. وقتی که برای شکایت به کلانتری رفتم متوجه شدم چند نفر دیگر هم خانه شان همان شب مورد سرقت قرار گرفته بود. از یکی از خانه‌ها بالای یک میلیارد تومان سرقت کرده بودند و از آنجا که صاحبخانه مقاومت کرده بود با قنداق اسلحه به سرش کوبیده بودند که مجروح شده بود.
مرد مالباخته افزود: پس از این سرقت دختر کوچکم دچار ترس و شوک شدیدی شده است به نحوی که حاضر نیست حتی برای چند لحظه تنها بماند چون به خاطر رفتار خشن سارقان دچار ترس شده است او را نزد دکتر بردیم و الان دارو مصرف می‌کند تا بهتر شود. وقتی برای پیگیری پرونده سرقت خانه‌ام به کلانتری رفته بودم متوجه شدم شب جمعه گذشته نیز ظاهراً از دیوار خانه‌ای بالا رفته و بچه صاحبخانه را تهدید به قتل کرده بودند. ماجرای سرقت و از دست رفتن اموال یک سوی قضیه است اما بحث مشکلات و آسیب‌های روانی این ماجرا بسیار بدتر است و امیدوارم هر چه زودتر این سارقان دستگیر شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی