صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و سه - ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و سه - ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

عزم دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان مازندران

افتتاح 100 طرح عمرانی در قلب گردشگری ایران

ساری - رئیس‌جمهور و هیأت دولت روز پنجشنبه به استان مازندران سفر می‌کنند. در این سفر قرار است چندین طرح عمرانی و زیرساختی که تکمیل آنها مصوب شده بود به بهره‌برداری برسند.
به گفته فرماندار ساری در جریان دور دوم سفر هیأت دولت به مازندران، دو طرح عمرانی مخزن آبرسانی باغ کرمانی و بوستان جنگلی شهید نوبخت ساری با حضور رئیس جمهور افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
  رئیس جمهور روز جمعه بیستم اسفندماه ۱۴۰۰ در قالب هفدهمین سفر استانی هیأت دولت و به منظور بررسی اولویت‌های توسعه استان و رفع مشکلات مردم به مازندران سفر کرد. در این سفر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام که از اولویت‌های دولت مردمی سیزدهم است با دستور رئیس‌جمهور آغاز شد. طرح‌هایی که برخی از آنها به گفته مردم دیگر امیدی به بهره‌برداری از طرح‌ها نداشتند، اما دولتمردان سیزدهم در مازندران عزم خود را جزم کرده‌اند تا ۱۳۴ طرح عمرانی مرکز استان به بهره‌برداری برسد. در دور اول سفر رئیس جمهور به مازندران بیشتر از ۱۷۷ هزار و ۹۸۹ میلیارد ریال مصوب شد که از این میزان ۸۸ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال معادل نیمی از اعتبارات مصوب از محل منابع بودجه عمومی دولت و ۸۹ هزار و ۳۳ میلیارد ریال یعنی نیمی دیگر از این اعتبار از محل فروش املاک و منابع داخلی وزارتخانه‌ها وکمک نهادها تأمین شد. کنار گذر شمالی ساری، محور ساری - تاکام، محور پنبه زارکنی لاریم، نیروگاه زباله سوز، تالار و کتابخانه مرکزی، تصفیه‌خانه فاضلاب و جمع‌آوری شبکه فاضلاب، سالن ورزشی ۶ هزار نفری ماهفروجک، تکمیل بیمارستان ۲۷۳ تختخوابی رازی قائمشهر و بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی آیت‌الله طبرسی از جمله طرح‌های عمرانی نیمه‌کاره‌ای بودند که پس از سفر رئیس‌جمهور به ساری و تأمین منابع مالی مورد نیاز، دوباره فعال شدند و تکمیل آنها آغاز شد. همچنین بهره‌برداری توسعه پست برق ۳۸۵ مگاولت آمپر ناریوران بابل، توسعه پست برق ۱۶۰ مگاولت آمپر بهشهر، ساخت پست برق شهرک صنعتی رجه‌ بابل به ظرفیت ۳۰مگاولت آمپر، شروع عملیات اجرایی پست برق شهرک صنعتی تشبندان محمودآباد، بهشهر و نکا از جمله طرح‌های مهم دور اول سفر رئیس‌جمهور به مازندران برای توسعه زیرساخت شهرک‌های صنعتی بود.
اکنون بعد از 26 ماه رئیس‌جمهور و هیأت دولت در دومین سفر به این استان شمالی پیگیری طرح‌های نیمه‌تمام و افتتاح طرح‌های عمرانی و زیرساختی که به پایان رسیده‌اند را در دستور کار قرار می‌دهند.
محمدعلی نوبخت، فرماندار ساری با اشاره به دو طرح مهمی که در سفر دوم رئیس جمهور افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: طرح عمرانی مخزن آبرسانی باغ کرمانی و بوستان جنگلی شهید نوبخت ساری دو طرحی هستند که به بهره‌برداری می‌رسند. بوستان جنگلی شهید نوبخت یا سکوتپه ساری با یکهزار و ۲۶۰ هکتار وسعت، یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های جنگلی حاشیه شهری کشور محسوب می‌شود. جاده سلامت، پیست دوچرخه سواری، کلبه اقامتی، زمین بازی کودکان، سکوی پرنده نگری، رستوران، برج دیده‌بانی و زمین‌های ورزشی از جمله امکانات رفاهی این بوستان جنگلی است.
وی تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: با اهتمام دولت مردمی سیزدهم، در شهرستان ساری مرکز مازندران نیز در این راستا گام‌های بلندی برداشته شده است.
فرماندار ساری تصریح کرد: افتتاح و بهره‌برداری بیش از ۱۰۰ طرح عمرانی از مجموع ۳۰۰ طرح عمرانی نیمه‌تمام، بیانگر عزم و همت دولت سیزدهم برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در مرکز مازندران است.
گفتنی است، تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری که به گفته فرماندار به پیشرفت فیزیکی 92 رسیده، تکمیل بیمارستان یکهزار و ۱۰۰ تخت‌خوابی آیت‌الله طبرسی، تکمیل کتابخانه مرکزی ساری و تکمیل سد هراز در شهرستان آمل از مطالبات اصلی مردم ساری است که دراین سفر پیگیری خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی