خبر

 ویتنام گلباران شد
بانوان ملی‌پوش هاکی سالنی ایران با ۱۸ گل ویتنام را درهم کوبیدند. این تیم در دومین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا ویتنامی‌ها را گلباران کرد. گل‌های تیم ملی ایران را زیبا یحیوی(۷ گل)، الهام دایی(۴ گل)، ساناز بهرامی(۲ گل)، المیرا پوپاش، زهرا قرایی، زهرا رشیدیان، مریم حیدری و دینا عبدالرحیمی (هرکدام یک گل) به ثمر رساندند. در این دیدار زیبا یحیوی کاپیتان تیم ملی به‌عنوان بازیکن برتر زمین انتخاب شد. مسابقه بعدی ایران برابر مالزی است.


معرفی ستاره‌های کشتی برای جام تختی
حضور محمدیان و اطری در غیاب گلیج و سرلک
 مسابقات کشتی آزاد جام تختی درحالی برگزار خواهد شد که شماری از ستارگان کشتی ایران در آن حضور دارند. رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام جهان‌پهلوان غلامرضا تختی روزهای ۳ و ۴ خردادماه در شهر زنجان برگزار می‌شود. براساس اعلام فدراسیون کشتی در این دوره از مسابقات شماری از ستارگان نامدار ایران در زنجان به روی تشک می‌روند. میلاد والی‌زاده در وزن ۵۷ کیلوگرم، احمد محمدنژاد جوان، رضا اطری، رضا مؤمنی و یاسین رضایی در وزن ۶۱ کیلوگرم، مجید داستان در وزن ۶۵ کیلوگرم، مجتبی عموزادخلیلی در وزن ۷۰ کیلوگرم، حسین ابوذری و عرفان الهی در وزن ۷۴ کیلوگرم، عبدالله شیخ‌اعظمی و امیرحسین کاووسی در وزن ۷۹ کیلوگرم، هادی وفایی‌پور، علی سوادکوهی و عزت‌الله اکبری در وزن ۸۶کیلوگرم، محمدمبین عظیمی و ارشک محبی در وزن ۹۲ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷کیلوگرم و یدالله محبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم از سرشناس‌ترین کشتی‌گیران حاضر در زنجان هستند. غیبت مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم از مهم‌ترین اتفاقات این دوره از رقابت‌ها است. ضمن آنکه به نظر می‌رسد علیرضا سرلک دارنده نقره پیکارهای جهانی ۲۰۲۱ اسلو بعد از ناکامی در کسب سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم نیز تغییر وزن خواهد داشت.
 

ترکیب آسیایی تیم ملی ژیمناستیک مشخص شد
تیم ملی ژیمناستیک هنری ایران در ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان برای حضور در پیکارهای قهرمانی آسیا راهی تاشکند شد. این رقابت‌ها از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت برگزار می‌شود و محمدرضا خسرونژاد، محمد شفیعی، هومن جعفری، حسین نوری و علی اسدی ترکیب تیم ایران هستند که مبین محمد ابراهیمی به عنوان مربی در کنار ملی‌پوشان حضور دارد. جلال اجلالی، علی‌اصغر عباسی، آتیلا جان شکر و امیرمحمد رحمانی ترکیب تیم جوانان را تشکیل می‌دهند که به همراه حسین طاهرخانی (سرمربی) راهی تاشکند شدند.
 

غایبان به کمیته انضباطی می‌روند
فدراسیون کشتی نسبت به غیبت آزادکاران در جام تختی هشدار داد. این پیکارها خردادماه در شهر زنجان برگزار می‌شود و با توجه به اینکه برگزاری این مسابقات تأثیری در ترکیب تیم ملی ندارد، بعید است که از سوی کشتی‌گیران مورد توجه قرار بگیرد. رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام جهان‌پهلوان غلامرضا تختی روزهای ۳ و ۴ خرداد در شهر زنجان برگزار می‌شود. البته فدراسیون کشتی اعلام کرده در این دوره شماری از کشتی‌گیران نامدار ایران به روی تشک می‌روند اما در عین حال کشتی‌گیران را هم تهدید کرده که در صورت غیبت به کمیته انضباطی فراخوانده می‌شوند. در بخشنامه رسمی این رقابت‌ها آمده است: «کشتی‌گیرانی که جواز حضور در این مسابقات را دارند در صورت عدم شرکت، بدون مجوز فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی بزرگسالان به کمیته انضباطی معرفی و تا صدور رأی قطعی حق شرکت در هیچ مسابقه‌ای از جمله لیگ‌های کشتی کشور را ندارند.» این تصمیم عجیب درحالی مطرح شده که حتی اتحادیه جهانی کشتی هم چنین برنامه‌ای را برای تنبیه کشتی‌گیران و کشورها در نظر نمی‌گیرد.


نوشاد یک گام تا سهمیه المپیک
نوشاد عالمیان پس از درخشش خیره‌کننده در مسابقات گرند اسمش عربستان با صعودی ۱۷ پله‌ای به رتبه ۵۱ دنیا صعود کرد. جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس‌روی‌میز منتشر شد و نوشاد عالمیان نابغه چپ‌دست پینگ‌پنگ ایران با صعودی ۱۷ پله‌ای در جایگاه ۵۱ دنیا قرار گرفت و شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ بالا برد. امیرحسین هدایی در این رتبه‌بندی ۶ پله سقوط کرد و در مکان ۱۳۷ دنیا جای گرفت. نیما عالمیان بدون تغییر، رتبه ۱۷۲ دنیا را به خود اختصاص داد و امیرمهدی کشاورزی با یک پله سقوط در مکان ۱۹۲ جهان جای گرفت. در بخش بانوان نیز الینا رحیمی در رده ۲۶۷ دنیاست، مهشید اشتری نماینده کشورمان در مسابقات گزینشی المپیک در جایگاه ۳۴۷ جهان ایستاده و ندا شهسواری دیگر نماینده پینگ‌پنگ کشورمان در مسابقات گزینشی المپیک، مکان ۳۹۵ دنیا را به خود اختصاص داده است. در رده سنی زیر ۱۵ سال، بنیامین فرجی همچنان جایگاه نخست نوجوانان جهان را در اختیار دارد و فراز شکیبا رتبه ۴ برترین‌های دنیا در رده سنی زیر ۱۳ ساله‌ها را به خود اختصاص داده است.


 

جستجو
آرشیو تاریخی