صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و سه - ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و سه - ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

آموزش اعداد به فسقلی‌ها

بازی «فسقلی‌ها در اردو» یک بازی فکری است که مفاهیم ریاضی چون جمع، تفریق، ضرب و تقسیم را به روش‌های نوین به کودکان آموزش می‌دهد. همچنین این بازی کمک می‌کند تا میزان سرعت عمل، آگاهی و اطلاعات فردی کودک به شکل چشمگیری افزایش یابد.
این بازی به 3 زبان فارسی، انگلیسی و ارمنی در دسترس مخاطبان قرار دارد و علاوه بر مفاهیم ریاضی، آموزش حروف الفبا و آشنایی با حیوانات، حشرات و میوه‌ها هم در دل این بازی سرگرم‌کننده گنجانده شده است. جالب‌تر آن که بازی به شکلی طراحی شده تا قوه تخیل را در کودکان فعال کند و کودک هنگام بازی از تکرار مراحل بازی احساس خستگی نکند.
همه ما در دوران کودکی عاشق جایزه گرفتن بوده‌ایم. در این بازی هم برای تشویق و اشتیاق بیشتر کودک به ادامه بازی، با موفقیت در هر مرحله، تعدادی ستاره جایزه می‌گیرد و در طول بازی می‌تواند از این ستاره‌ها استفاده کند.
 این برنامه دارای 13 بازی آموزشی دیگر از جمله بازی هزارپا، میوه چینی، قورباغه جهنده، پیک‌نیک، کمک‌های اولیه، پرنده‌های رنگارنگ، صفحه نقاشی، تیراندازی، قارچ‌های خندان، تور حشرات و نیلوفر آبی است. به‌عنوان مثال در بخش کمک‌های اولیه کودک باید از فسقلی زخمی شده پرستاری و مراقبت کند. بخش پرنده‌های رنگارنگ هم برای تقویت حافظه کودکان طراحی شده است و در این بازی، ابتدا باید کودک صدای پرندگانی که آواز خوانده‌اند را به ترتیب به خاطر بسپارد و سپس به همان ترتیب نت‌ها را انتخاب کند. در بخش قارچ‌های خندان هم از کودک خواسته می‌شود تا پس از شنیدن صدای یک حرف، آن را انتخاب کند که بعد از انتخاب درست حروف، یک کلمه ظاهر می‌شود. در این بازی صدای حروف، شکل حروف، دیکته کلمات و تلفظ صحیح هر کلمه به کودک آموزش داده می‌شود که البته بیشتر این لغات از کتب درسی دوره دبستان انتخاب شده‌اند. در بخش تور و حشرات هم کودک باید با سرعت و دقت، حشره‌ای که در شکل مشخص شده است را در تور خود بیندازد که با این کارعلاوه بر آشنا شدن با انواع حشرات، سرعت عمل خود را هم افزایش می‌دهد. این بازی رایگان را می‌توانید از بازارهای ایرانی بارگذاری کنید.
جستجو
آرشیو تاریخی