صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و دو - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و دو - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

افزایش ظرفیت تولید آب در بوشهر
به ۲۳۰ هزار مترمکعب
بوشهر- استاندار بوشهر با اشاره به اینکه اکنون ظرفیت تولید آب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن در استان ۱۰۵ هزار مترمکعب است، اظهار داشت: تا پایان دولت سیزدهم میزان تولید آب شرب در استان به ۲۳۰ هزار مترمکعب خواهد رسید.
احمد محمدی‌زاده به طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا اشاره و تصریح کرد: تا قبل از تشکیل دولت سیزدهم ظرفیت تولید آب از تأسیسات آب ‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعب بود که با تکمیل طرح‌های در دست اجرا در ۲.۵ سال گذشته، اکنون ظرفیت تولید آب شرب از این تأسیسات به ۱۰۵ هزار مترمکعب رسیده است. وی افزود: در کنار این تأسیسات واحد‌های جدید آب‌شیرین‌کن در نقاط مختلف شهری و روستایی استان بوشهر در مجموع به ظرفیت ۱۲۵ هزار مترمکعب طراحی و اجرایی شده است.

مهندسان ایرانی
مجری صفر تا صد «قیز قالاسی»
تبریز- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: طراحی اولیه سد «قیز قالا‌سی» توسط جمهوری آذربایجان صورت گرفته بود اما بازنگری و اصلاح طراحی و اجرای صفر تا صد این سد توسط مهندسین توانمند کشور خودمان صورت گرفته است.
یوسف غفارزاده درنشست خبری افتتاح سد «قیزقالا‌سی» اظهارداشت: میزان سرمایه‌گذاری در اجرای سد قیز قالا‌سی ۵ هزار میلیارد تومان است. این سرمایه‌گذاری توسط ایران انجام شده که مراحل پرداخت سهم ۵۰ درصدی طرف مقابل در حال توافق و نهایی شدن است.

ادامه بارش‌ها در 14 استان
فعالیت سامانه بارشی در غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر به‌صورت رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید ادامه دارد.
به گزارش سازمان هواشناسی، بارش در مناطقی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، جنوب اردبیل و شمال استان خوزستان شدت خواهد داشت.
امروز سه‌شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، شمال شرق دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و برخی مناطق در استان‌های فارس، شمال کرمان و یزد، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی