خبر

طارمی: هوادار پورتو باقی می‌مانم
طارمی پس از انجام آخرین بازی در ترکیب پورتو در پایان بازی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «این آخرین بازی‌ام برای پورتو در ورزشگاه دراگائو بود اما مهم‌ترین موضوع این است که پورتو برنده شد. همیشه همه توان خود را در زمین بازی و خارج از آن به کار گرفتم، باید در اختیار تیم می‌بودم و خیلی خوشحالم که در آخرین بازی‌ام برای پورتو در ورزشگاه دراگائو توانستم گل بزنم و پیروز شویم.» او ادامه داد: «هر چند هواداران کمی ناراحت هستند اما آنها همیشه برای من و تیم پورتو بهترین بودند، همچنان یک هوادار پورتو باقی می‌مانم. بازی برابر بواویشتا یک نمایش احساسی برای من بود، برای اینکه آخرین بازی‌ام را باید انجام می‌دادم. همیشه به هواداران پورتو احترام می‌گذارم و به همین دلیل هم امضای قرارداد جدید را به پایان فصل موکول کردم. می‌دانم هواداران گاهی از من انتقادهایی می‌کردند و این طبیعی بود. این را می‌پذیرم و برای من قابل احترام است، تا زمانی که زنده هستم هوادار پورتو باقی می‌مانم.»


برد دختران هاکی‌باز مقابل عمان
تیم ملی هاکی داخل سالن دختران کار خود را در مسابقات قهرمانی آسیا با برد شروع کرد. رقابت‌های هاکی سالنی دختران قهرمانی آسیا در حالی از دیروز شروع شد که تیم ایران در اولین دیدار خود 8-0 عمان را شکست داد. در این بازی الهام دایی 3 گل، زیبا یحیوی ۲گل، المیرا پوپاش، پانیا عباسی و دینا عبدالرحیمی هر کدام یک گل برای ایران به ثمر رساندند. تیم ایران در مرحله مقدماتی با تیم‌های قزاقستان، مالزی، نپال و عمان همگروه است.  در پایان این رقابت‌ها تیم قهرمان مجوز حضور در جام جهانی را می‌گیرد.
 

حضور ساعی و رحیمی
در مجمع اتحادیه تکواندو آسیا
مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا با حضور رئیس و دبیرکل فدراسیون تکواندو کشورمان برگزار شد. این مجمع در حالی برگزار شد که هادی ساعی رئیس و اصغر رحیمی دبیرکل فدراسیون و سید محمد پولادگر رئیس سابق فدراسیون و نایب رئیس آسیا در این مجمع حضور داشتند.  در این مجمع بعد از ارائه گزارش مالی و تصویب آن توسط اعضا، میزبان برخی رویدادهای ۲ سال آینده قاره کهن مشخص شدند که بر این اساس رقابت‌های آزاد آسیا در سال ۲۰۲۴ به میزبانی اندونزی برگزار می‌شود و پاکستان هم میزبان این مسابقات در سال ۲۰۲۵ است.  رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا و جام ریاست فدراسیون جهانی در سال ۲۰۲۵ را چینی‌ها میزبانی خواهند کرد. اندونزی هم به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی آسیا 2025 در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و پاراتکواندو انتخاب شد.


نعمتی؛ بلاتکلیف تا یک ماه دیگر    
کمتر از چهارماه تا بازی‌های پارالمپیک مانده و هنوز مشخص نیست که زهرا نعمتی چه تصمیمی برای حضور در پاریس می‌گیرد. نعمتی به اردوی تیم ملی پاراتیروکمان دعوت شده اما هنوز شرایط خوبی ندارد و مشخص نیست که چه اتفاقی قرار است رخ بدهد. جلیل کوهپایه‌زاده رئیس فدراسیون جانبازان و توانیابان با اشاره به آخرین وضعیت زهرا نعمتی گفت: «طی گفت‌وگویی که ما و کمیته ملی پارالمپیک با زهرا نعمتی داشتیم، هنوز از نظر جسمانی و روانی خود را آماده شرکت در این رویداد بزرگ نمی‌بیند و نظر قطعی خود را به ما اعلام نکرده است. نعمتی ورزشکار پرافتخار تیروکمان است و در کارنامه خود ۳ مدال طلای پارالمپیک و ۴ مدال پاراآسیایی را دارد. ورزشکاری که با طلا عجین شده باشد، همیشه مردم از او انتظار کسب طلا دارند و این فشار زیادی را روی ورزشکار تحمیل می کند. به هر شکل طی  ۲۰ روز یا یک ماه آینده وضعیت زهرا نعمتی برای حضور در پارالمپیک پاریس نهایی می‌شود.»


بلوری‌زاده 15 شاگردش را فراخواند
پدیده بلوری‌زاده سرمربی تیم والیبال جوانان دختر، شاگردانش را برای چلنج کاپ به اردو فراخواند. سیده نگارهاشمی، درسا فلاح کردخیلی، مبیناسادات غفاریان انبرانی، دیانا رشیدی مهرآبادی، هدیه طالعی فرخنده، شقایق حسن‌خانی، ریحانه سادات فاضلی، سپینود دست برجن، محدثه مشتاقی، الهه پورصالح، آیتک سلامت، فاطمه خلیلی، زهرا کریمی، فاطمه منظوری و ریحانه کریمی 15 بازیکنی هستند که برای 5 روز زیر نظر پدیده بلوری‌زاده و همکارانش قبل از پرواز به فیلیپین آخرین تمرینات را انجام می‌دهند. سومین دوره چلنج‌کاپ زنان آسیا 2024 از 2تا 9 خرداد به میزبانی فیلیپین برگزار می‌شود.


باخت والیبال جوانان
در لیگ آسیای مرکزی
تیم والیبال جوانان در سومین بازی لیگ ملت‌های آسیای مرکزی مقابل قرقیزستان باخت، با نتیجه
3 -صفر و با امتیازات 27 - 25، 25 - 23 و 25 - 19. تیم والیبال جوانان که برای قهرمانی آسیا آماده می‌شود، به نمایندگی از ایران در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی حاضر شده که با تیم‌های ملی افغانستان، قرقیزستان، پاکستان، سریلانکا، ترکمنستان در سالن 10 هزار نفری شهر اسلام‌آباد رقابت دارد. شاگردان مومنی مقدم بعد از برد ترکمنستان و افغانستان دیروز به مصاف قرقیزستان رفتند و اولین باخت به پایشان نوشته شد. جوانان امروز استراحت دارند و فردا در چهارمین بازی در ساعت 11:30 به وقت تهران به مصاف سریلانکا می‌روند.

جستجو
آرشیو تاریخی