جاماندن جودوکاران از قهرمانی آسیا به قیمت از دست رفتن المپیک

محمودی: 4 سال عقب‌ماندگی را جبران نکردیم

فائزه زمانی
خبر‌نگار

 
ویزای تیم ملی جودو بعد از دوندگی زیاد برای قهرمانی آسیای هنگ‌کنگ، دقیقه 90 صادر شد اما ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند و در نهایت تیم ملی از این مسابقات جا ماند.
ابوالفضل محمودی جودوکار ملی‌پوش بعد از جا ماندن از آسیا، حالا تنها امید جودو برای حضور در تاتامی پاریس، را وایلدکارت می‌داند.

ماجرای جا ماندن تیم ملی از مسابقات قهرمانی آسیا دقیقاً چه بود؟
بعد از خون دلی که برای صدور ویزاها خوردیم، ویزا دقیقه نود صادر شد. حدوداً 30 ساعت در فرودگاه معطل شدیم تا بتوانیم با یک پرواز خودمان را به هنگ‌کنگ برسانیم، ابتدا به‌خاطر آبگرفتگی فرودگاه امارات پرواز‌ها لغو شد؛ ساعت 4-5 صبح بالاخره شرایط پرواز فراهم شد اما ناگهان به‌خاطر یک سری مشکلات گفتند آسمان ایران باید کلیر شود و همه فرودگاه را ترک کنند. در نتیجه پرواز گیرمان نیامد و برای خرید مجدد بلیت هم فرصت نداشتیم.
از دست رفتن قهرمانی آسیا برای تیم ملی گران تمام شد؟
بعد از 3 ماه اردو و تمرین به آمادگی خوبی رسیده بودیم، با تجربه و انگیزه ملی‌پوشان مدال دور از دسترس نبود، اگر می‌رفتیم حرف برای گفتن داشتیم. این مسابقات حکم انتخابی المپیک را داشت و فرصت خوبی برای گرفتن سهمیه بود اما همه چیز دست به دست هم داد تا به این مسابقات نرویم.
آرزوی هر ورزشکار حرفه‌ای حضور در المپیک است. همین جوری با تعلیق، 4 سال از میادین دور بودیم، حالا با این اتفاق فرصت حضور در المپیک را هم از دست دادیم، هرچند هنوز کمی امید هست تا جودو با وایلدکارت، سهمیه المپیک بگیرد. امیدوارم حداقل پیگیری‌ها جواب بدهد و یک نماینده در المپیک داشته باشیم.
شرایط جودو بعد از رفع تعلیق بهتر شده است؟
در این 4 سال بدون تمرین نبودیم و مسابقه داخلی و دوستانه داشتیم اما حضور در میادین بین‌المللی را از دست داده بودیم. مشکل اصلی ما عدم حضور در مسابقات مختلف و اردوهای مشترک بود و حالا بودجه و مسائل دیگر است.
شرایط بهتر شده است و همین که رفع تعلیق شدیم و می‌توانیم در مسابقات رسمی شرکت کنیم، خوب است اما باید تلاش کنیم این 4 سال نبودن‌مان را جبران کنیم که متأسفانه فعلاً شرایط این‌جور پیش نمی‌رود و باید ببینیم در ادامه چه اتفاقی می‌افتد.

جستجو
آرشیو تاریخی