صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و دو - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و دو - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

آتش‌سوزی وسیع در یک مرکز خرید در پایتخت لهستان
منابع خبری از وقوع آتش‌سوزی عظیم در یک مرکز خرید در «ورشو»، پایتخت لهستان خبر داده‌اند و مقامات آتش‌نشانی این شهر می‌گویند حریق پس از چندین ساعت تلاش مهار شده است.به گزارش روزنامه دیلی میل، مقامات شهری گفته‌اند این مرکز خرید دست‌کم شامل یک هزار و ۴۰۰ فروشگاه و مغازه بوده است که به دلیل شدت و وسعت حریق، حدود ۸۰ درصد آنها در آتش سوخته است.شاهدان می‌گویند در پی این حادثه، دود غلیظ آسمان منطقه را فراگرفته و مقامات نیز احتمال عمدی بودن آتش‌سوزی را داده‌اند.۵۰ تیم اطفای حریق شامل ۲۰۰ آتش‌نشان در عملیات مهار آتش شرکت داشتند.رسانه‌های محلی همچنین اعلام کردند در حال حاضر تلفات جدی گزارش نشده ،با این حال تحقیقات بیشتری در حال انجام است.

آتش سوزی در برلین راه‌آهن شهری را تعطیل کرد
 مقامات آتش‌نشانی برلین، پایتخت آلمان از وقوع آتش‌سوزی گسترده در یکی از میادین اصلی این شهر خبر دادند.به گزارش اسپوتنیک، مقامات آتش‌نشانی برلین اعلام کردند میدان «الکساندر پلاتس»، یکی از میادین اصلی این شهر دچار حریق شده است. گفته می‌شود این حادثه منجر به تعطیلی شبکه راه‌آهن شهری نیز شده است. تاکنون گزارشی در مورد علت وقوع این حادثه و جزئیات آن منتشر نشده است.
 
سه کودک قربانی رانش زمین در ویتنام
 در پی رانش زمین در ویتنام که به دنبال بارش شدید باران رخ داد، سه کودک جان خود را از دست دادند.رسانه‌های محلی ویتنام گزارش دادند که ریزش خاک و صخره‌های جدا شده از یک تپه روی ساختمانی در نزدیکی هانوی که کودکان در آن مشغول بازی بودند به مرگ سه کودک ۳ تا ۵ سال منجر شد.دیوار ۱۰ متری در محل بازی کودکان تخریب شد و امدادگران اجساد را بیرون آوردند.دانشمندان همواره هشدار می‌دهند که تغییرات آب و هوایی ناشی از مداخله انسان در طبیعت، بلایای طبیعی مرتبط به اقلیم را تشدید کرده است.
 
سرقت کابل‌های مسی ‌خط‌آهن بارسلون
 اداره راه‌آهن اسپانیا از بروز اختلال در ‌خط‌آهن بارسلون به دلیل سرقت کابل‌های مسی از ایستگاه قطار خبر داد. یک بخش راه‌آهن در بارسلون و شمال شرقی اسپانیا به دلیل سرقت کابل‌های مسی از ایستگاه قطار دچار اختلال شده و هزاران مسافر در ایستگاه‌های قطار در بارسلون و اطراف آن به دلیل توقف حرکت قطارها در برخی خطوط مسافربری گرفتار شده‌اند.اداره راه‌آهن اسپانیا اعلام کرد که سرقت کابل‌های برق از ایستگاه شمالی بارسلون در شهر مونتکادا باعث چندین آتش‌سوزی در کابل‌های سیستم سیگنالیک شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی