صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و یک - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و یک - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۶

مرور

۷۰۰ مدرسه سمپاد
 در سراسر کشور فعال هستند
وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۳۰ هزار دانش‌آموز در ۷۰۰ مدرسه سمپاد تحصیل می‌کنند.
به گزارش ایرنا، رضامراد صحرایی روز یکشنبه در آیین انعقاد تفاهمنامه با بنیاد مستضعفان اظهار کرد: آیین‌نامه سند تحول پس از ۱۲ سال با محوریت تقویت ملی مهارت‌های دانش‌آموزان کشور به تصویب رسید. صحرایی یادآور شد: یک دانش‌آموز خوب باید این امکان را داشته باشد که بورسیه شود، بطور مثال دانش‌آموزان سمپادی یک تا سه درصد استعدادهای برتر ما هستند که اکنون حدود ۷۰۰ مدرسه سمپاد دارد و ۱۳۰ هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.
 

اختصاص زمین
 به دستفروشان چهارراه ولیعصر
شهردار منطقه۱۱ تهران از اختصاص زمین ارزشمند شهرداری با کاربری تجاری در محدوده چهارراه حضرت ولیعصر(عج) برای ساماندهی و استقرار دستفروشان این منطقه خبر داد.
به گزارش ایرنا، سیدمحمد موسوی روز گذشته در این خصوص بیان کرد: یک قطعه زمین تجاری به متراژ حدود ۲ هزار متر مربع از اموال شهرداری در راستای ساماندهی دستفروشان غرفه‌بندی شده و پس از یک هفته کلیه بساط گستران در غرفه‌ها ساماندهی می‌شوند. برای حدود ۲۰۰ دستفروش فضا و غرفه تدارک دیده شده است.
 

توقف آهنگ رشد اعتیاد در کشور
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: خوشبختانه آهنگ رشد اعتیاد در کشور متوقف شده است اما این آمار نباید موجب غفلت شود، باید از همه ظرفیت‌ها بخصوص آموزش و پرورش در امر پیشگیری استفاده کرد.
به گزارش مهر، اسکندر مؤمنی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر درباره وضعیت اعتیاد به مواد مخدر در دنیا گفت: بر اساس آمار سازمان ملل، شیوع مصرف مواد مخدر در دنیا در پنج سال گذشته بویژه در بین جوانان و نوجوانان افزایش داشته اما خوشبختانه آمار اعتیاد در کشورمان از متوسط ابتلا در دنیا کمتر است. وی افزود: البته یک مورد اعتیاد هم زیاد است.
 

افزایش 22 درصدی
 مستمری بازنشستگان
به گزارش روابط عمومی تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از آغاز پرداخت مستمری بازنشستگان با افزایش حداقل ۲۲ درصدی نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: این ماه، در مجموع ۵۲ هزار میلیارد تومان به حساب بازنشستگان واریز می‌شود. وی افزود: افزایش برای حداقل‌بگیران، ۳۵ درصد نسبت به سال قبل است و برای سایر سطوح هم ۲۲ درصد به اضافه ۶۹۰ هزار تومان است. در مزایای جانبی هم افزایش قابل توجهی صورت گرفته است.


«مرور دروس امتحانی»
از شبکه شاد به صورت «رایگان»
مدیر محصول شاد با بیان اینکه دانش‌آموزان دو روز قبل از امتحانات، محتوای لازم برای تمامی پایه‌ها و تمام رشته‌ها در امتحانات نهایی را می‌توانند به صورت صددرصد رایگان در شاد ببینند، گفت: این کار برای مخاطبان با هدف اجرای عدالت آموزشی و دسترسی برابر برای همه، به اشتراک گذاشته می‌شود.
به گزارش ایرنا، خشایار فهیم در این‌باره گفت: با توجه به اینکه امسال آزمون‌های نهایی متوسطه دوم تأثیر مستقیم در کنکور سراسری دارند و دانش‌آموزان سؤالات و استرس خاصی در این باره دارند، برنامه ویژه‌ای برای کمک به این دسته از دانش‌آموزان در سراسر کشور تهیه شده است.
 

افزایش تعرفه خدمات پرستاری
به گزارش ایسنا، معاون پرستاری وزارت بهداشت اوایل امسال از برنامه‌های این وزارتخانه برای اصلاح اجرای قانون تعرفه‌گذاری خبر داد تا تعداد بسته‌های خدمات قانون تعرفه‌گذاری پرستاری افزایش یابد؛ او گفته است: شروع این قانون با ۱۷ بسته خدمتی بود و اکنون به ۲۷ بسته رسیده و سال آینده به بیش از ۵۰ بسته خدمتی می‌رسد. عباس عبادی در این‌باره گفت: این بسته‌های جدید تدوین شده و برای تصویب به شورای عالی بیمه رفته است و در صورت تصویب به مرور مشکلات اجرایی این قانون بر طرف می‌شود. افزایش بسته‌های خدمتی باعث افزایش منابع درآمدی قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری می‌شود. افزایش ۴۶ درصدی ضریب ریالی تعرفه‌ها نیز در شورای عالی بیمه تصویب شده و منتظر تصویب نهایی آن در هیأت دولت هستیم.

جستجو
آرشیو تاریخی