فرصت انتقام از نیسان و اولسان

محمد قراگزلو
خبر‌نگار


پرسپولیس با برد مقابل هوادار ضمن اینکه موقتاً به صدر جدول رفت و حریف مستقیمش در مسیر قهرمانی دوباره لیگ را تحت فشار قرار داد سهمیه حضورش در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا را که از شهریور امسال آغاز خواهد شد قطعی کرد.
در واقع با تساوی سپاهان در رفسنجان و ایجاد فاصله یازده امتیازی بین پرسپولیس و این حریف با تعداد بازی برابر حضور پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا قطعی شد که این خبر می‌تواند در صورت تأیید مجوزهای حرفه‌ای باشگاه، برای هواداران این تیم فوق‌العاده جذاب باشد.
با توجه به اینکه تاکنون صعود تیم‌های متمول و قدرتمند الهلال و النصر از عربستان، السد قطر، الوصل امارات، پاختاکور ازبکستان و پرسپولیس از غرب آسیا مشخص شده 6 تیم دیگر نیز به این جمع اضافه خواهند شد کما اینکه استقلال با یک تساوی مقابل فولاد نیز حضورش در این تورنمنت را قطعی خواهد کرد.
اوضاع در منطقه شرق مشخص‌تر است و تاکنون سه تیم ژاپنی ویسل کوبه، کاوازاکی فرونتاله و یوکوهاما مارینوس، سه تیم از کره جنوبی اولسان هیوندای، پوهانگ استیلرز و گوانگجو، دو تیم چینی شانگهای پورت و شانگهای شینهوا، بوریرام یونایتد تایلند و جوهوردارالتعظیم مالزی به این تورنمنت راه یافته‌اند و تنها یک تیم دیگر باید مشخص شود.
نکته دیگر اینکه هفته اول این مسابقات در تاریخ 26 و 28 شهریورماه برگزار خواهد شد و پرسپولیس از حالا باید آماده شروع این تورنمنت باشد. پرسپولیس در حالی حضورش در اولین دوره لیگ نخبگان را قطعی کرده که اطلاعات زیادی از این تورنمنت به خاطر جدید بودنش در دسترس نیست و حتی زمان قرعه کشی برای گروه‌بندی هم مشخص نشده اما آنچه در این تورنمنت کاملاً نو و ویژه به نظر می‌رسد عدم محدودیت استفاده از بازیکنان خارجی است که می‌تواند تیم‌های عربستانی وقطری را فوق‌العاده قدرتمندتر کند و چالش بزرگی برای پرسپولیس در مواجهه با این حریفان به وجود بیاورد.
در واقع اگر از ابتدای ورود مدیران کنسرسیوم بانکی به هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس بودجه‌ای برای تقویت این تیم جهت حضور قدرتمند در لیگ نخبگان در نظر گرفته نشود با این اسکواد جلوی غول‌های قاره نمی‌توان کاری از پیش برد بخصوص که از بین خارجی‌های پرسپولیس احتمال جدایی وحدت هنانوف وجود دارد و زمزمه‌هایی مبنی بر فروش اوستون اورونوف هم شنیده می‌شود.
در عین حال آنچه می‌تواند برای فوتبالدوستان و هواداران پرسپولیس جالب باشد برخورد با تیم‌های شرق آسیا از اولین مرحله حذفی است. همین حالا حضور تیم‌هایی مثل اولسان هیوندای کره و یوکوهاما مارینوس (نیسان ژاپن) در این تورنمنت قطعی شده است. دو تیمی که فینال جام برندگان جام آسیا (1992) و فینال لیگ قهرمانان آسیا(2019) را از پرسپولیس بردند و فرصت انتقام از این دو تیم شرقی فراهم خواهد بود به شرطی که پرسپولیس قابلیت صعود از مرحله گروهی را داشته باشد و به دوئل با شرقی‌ها برسد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی