صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۵

دورنما

العربی الجدید
قطر

آنروا، آژانس امداد و کار سازمان ملل این هفته در پی حملات متعدد شهرک‌نشینان که آخرین آنها چند روز پیش رخ داد و دفتر این نهاد را به آتش کشیدند، مجبور به تعطیل کردن مقر خود در محله شیخ جراح قدس اشغالی شد. این در حالی است که آنروا در ماه‌های گذشته چندین بار هدف حملات ارتش صهیونیستی قرار گرفته و در مقاطعی نیز با اتهامات تل‌آویو کمک‌ها به آن تعلیق شده بود.

 

تاگس اشپیگل
آلمان

ارتش روسیه یک روز بعد از رژه روز پیروزی در مسکو، حمله جدیدی را علیه اوکراین انجام داد و بین دو تا سه کیلومتر نیز در خارکیف پیشروی کرد. برخی تحلیلگران معتقدند، این حمله می‌تواند زمینه‌سازی برای حمله گسترده‌تری باشد و منجر به سقوط خارکیف شود. این در حالی است که این شهر دومین شهر بزرگ اوکراین است و سقوط آن شکستی بزرگ برای کی‌یف خواهد بود.

 

حریت دیلی نیوز
ترکیه

سازمان ملل هشدار داده است، شرایط انسانی در رفح رو به وخامت گذاشته است و بیش از صد هزار نفری که از این منطقه گریخته‌اند، در وضعیت بهداشتی مناسبی قرار ندارند. ضمن اینکه حمله به رفح می‌تواند منجر به بحران جدید سوختی و غذایی در باریکه غزه شود.

 

گلوبال تایمز
چین

امریکا خبر داده قصد دارد تعرفه جدیدی را بر صنایع نوظهور چین از جمله خودروهای الکتریکی اعمال کند و در همین ارتباط نیز نام 37 شرکت چینی در بخش فناوری‌های پیشرفته را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است. این در حالی است که به اعتقاد پکن، این اقدامات سیاسی کردن مسائل تجاری و سرکوب شرکت‌های چینی است.

جستجو
آرشیو تاریخی