صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبــار

افتتاح ۶۲ پروژه هلال‌احمر به ارزش
۹ هزار میلیارد ریال با حضور مخبر

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور روز گذشته همزمان با هفته هلال احمر در مراسم افتتاح طرح‌های هلال احمر حاضر شد. در این مراسم با دستور معاون اول رئیس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس در مجموع ۶۲ طرح از پروژه‌های هلال احمر شامل ۲۵ طرح امدادی، ۲۰ طرح آموزشی و پژوهشی، ۱۰ طرح توانبخشی، ۳ طرح عمرانی، ۴ طرح در مراکز خارج از کشور و همچنین ۳۳۵ خانه «هلال» به ارزش جمعاً ۹ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
وی با قدردانی از زحمات مدیران، کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال احمر به خاطر خدمات صادقانه در حوادث کشور و نقش آفرینی مثبت در عرصه بین‌الملل و امداد‌رسانی در حوادث کشورهای مختلف نظیر ترکیه، سوریه و افغانستان گفت: جمعیت هلال احمر همواره در دنیا می‌درخشد و عالی‌ترین نشان صلیب سرخ را دریافت کرده که این امر افتخاری برای کشور است.
مخبر با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از ۶۲ طرح مختلف جمعیت هلال احمر که دیروز انجام شد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه ۲۰ طرح در بخش آموزش و پژوهش بود که یک نقطه مثبت و رو به جلو برای جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود چرا که به تناسب پیشرفت و موضوعات نوین نظیر هوش مصنوعی، نیازمند آن هستیم که بتوانیم با سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و پژوهش، خدمات خود را به روز و متناسب با شرایط جدید ارائه دهیم.

 

وزارت امور خارجه
اقدام ضدایرانی کانادا را محکوم کرد

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، طرح مجلس عوام کانادا در تروریستی اعلام کردن نیروی رسمی نظامی کشورمان را حرکتی نابخردانه و خصمانه و مغایر با موازین و اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل از جمله برابری حاکمیت‌ها و عدم مداخله در امور داخلی دولت‌ها و مصداق تعرض به حاکمیت و امنیت ملی ایران دانسته و آن‌را بشدت محکوم کرد.
کنعانی افزود: این حرکت غیر مسئولانه در امتداد مسیر اشتباهی است که نمایندگان پارلمان کانادا طی بیش از یک دهه اخیر تحت تأثیر رژیم صهیونیستی و در همنوایی با برخی گروهک‌های مطرود و فاقد جایگاه و ارزش در پیش گرفته‌اند.
وی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران حقوق خود را در پاسخ و اقدام مقتضی و متقابل در قبال این‌گونه اعمال مغایر حقوق بین‌الملل و علیه ملت و دولت ایران برای خود محفوظ می‌داند.

 

سفیر جدید پکن به تهران آمده است

«زونگ پی وو»، سفیر جدید پکن در تهران روز جمعه اخیر وارد تهران شده و پس از تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور، رسماً کار خود را آغاز خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، سفیر جدید جمهوری خلق چین در ایران، پیش از این سفیر سابق چین در کانادا بوده و همچنین سابقه فعالیت در اداره امریکای شمالی وزارت امور خارجه چین را نیز در کارنامه دارد.
علاوه بر این همزمان با ورود سفیر جدید چین به ایران، چانگ هوآ سفیر سابق چین در ایران نیز به عنوان سفیر جدید پکن در عربستان سعودی وارد ریاض شد.
چانگ هوآ که از بهار سال ۱۳۹۸ به عنوان سفیر جمهوری خلق چین در تهران فعالیت کرده بود، پس از حدود پنج سال، در اوایل فروردین سال ۱۴۰۳ با پایان مأموریتش در تهران به پکن بازگشته بود.

جستجو
آرشیو تاریخی