رهبری‌فرد: هوادار سپاهان با محرومیت 10 ساله تنبیه نمی‌شود

درویش بیشتر از بازیکنان پرسپولیس دررسانه‌ها است

بهروز رهبری فرد، کاپیتان سابق پرسپولیس اعتقاد دارد که این تیم به دلیل اشتباهات فنی سرمربی‌اش جام حذفی را از دست داد. مصاحبه با او مانند همیشه خواندنی است.
پرسپولیس قهرمان می‌شود؟
الان و قبل از بازی، تکلیف قهرمانی در اختیار استقلال است.
مگر اینکه لغزشی داشته باشند و پرسپولیس از آن استفاده کند که البته در بازی با سپاهان این فرصت نصیب‌شان شد و استفاده نکردند.
چرا؟
 اوسمار رزومه قوی و تجربه کافی سرمربیگری را ندارد. همین هم باعث می شود که به آن شکل پرسپولیس جام حذفی را از دست بدهد. چه کسی فکرش را می کرد پرسپولیس برتری4-2 را آن هم در دقایق اضافی بازی واگذار کند. البته تقصیر همان عده از هواداران هم هست که با دو سه برد از این مربی سوپرمن ساختند.
اما چرا سپاهان را نبرد؟
چون لیاقت بردن را نداشت. به همان دلیل که مقابل آلومینیوم خوب نبودند. مگر می‌شود با این همه بازیکن خوب دو تا فرصت نداشته باشید. واقعاً هیچکس نبود از اوسمار بپرسد که چرا در اراک بیشتر نفرات اصلی و کلیدی‌ات را بیرون کشیدی، حتما فکر کرده بازی تمام شده که اشتباه کرد.
حتماً اتفاقات آن بازی و محرومیت 10 ساله هوادار سپاهان را هم شنیدید؟
از چه چیز محروم شد؟ اینکه به استادیوم‌ها نرود، شد تنبیه. متأسفانه این جریمه‌ها اصلاً بازدارنده نیست. باید حکمی می‌دادند که درس عبرتی شود برای بقیه. همان بهتر که بانوان به ورزشگاه نیایند.
به لحاظ کیفی هم بازی خوبی نبود.
بله، حتی بازی تراکتور و استقلال هم بارفنی نداشت. باور کنید می‌رفتیم پارک بازی بچه‌ها را می دیدیم بهتر بود. حیف زمانی که برای آن گذاشتیم. فوتبال ما شده بیانیه‌نویسی. من فکر می‌کنم اگر عریضه‌نویس‌های مقابل دادسراها به باشگاه بروند سرشان حسابی شلوغ می‌شود. هنوز بازی تمام نشده بیانیه باشگاه‌ها علیه همدیگر و داوری‌ها منتشر می‌شود.
عبدا... ویسی هم به خاطر مصاحبه‌هایش 2 میلیارد تومان جریمه شد. در حالی که اگر VAR باشد خیلی از این مصاحبه‌ها انجام نمی‌شود.
در فوتبال ایران این اتفاقات و تصمیم‌گیری‌ها عجیب نیست. من به مربیان تا حدودی حق می‌دهم. وقتی  VAR نداریم و حق تیم‌ها ضایع می‌شود، آنها چقدر می‌توانند صبوری کنند. اگر این سیستم ویدیویی باشد و آنها همچنان اعتراض کنند آن وقت می‌توان جرایم مالی برای‌شان در نظر گرفت.
پرسپولیس و استقلال هم به بخش خصوصی واگذار شدند و در اولین اقدام مدیریت استقلال هم تغییر کرد.
اول اینکه باید ببینیم سرنوشت آنها چه می‌شود. اما درباره استقلال چون از درون‌شان خبر ندارم نباید حرف خاصی بزنم. به هرحال خریدار جدید هر طور که بخواهد تیم مدیریتش را می‌چیند. شاید بهتر بود که همین 5 هفته را صبر می‌کردند، اما فوتبال ایران از این دست اتفاقات زیاد داشته و اصلاً عجیب نیست.
حتماً خبر شکایت درویش از رضا جباری را شنیده‌اید.
برایم مسجل شد که ایشان مثل خیلی از مدیران عامل دیگر دنبال شهرت است. ما این‌قدر که آقای درویش را در تلویزیون و رسانه‌‎ها می‌بینیم، بچه‌های پرسپولیس را نمی‌بینیم. ایشان باید بداند امثال رضا جباری وقتی که در این تیم پول نبود، زحمت کشیدند و جوانی‌شان را گذاشتند. ایشان انگار یادش رفته سر تمرین می‌آمد تا با بچه‌ها عکس بگیرد. الان هم باید به رضا جباری و امثال او احترام بگذارد و مطمئن باشد که این مدل رفتارها هیچ خدشه‌ای به جایگاه پیشکسوتان در میان هواداران به وجود نمی‌آورد.

جستجو
آرشیو تاریخی