صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

ایسنا

عالیه چنگیزی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بهبهان از وقوع آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده «بدیل» در این شهرستان به دلیل سوزاندن بقایای مزارع خبر داد و گفت: به دلیل سخت‌گذر بودن برخی از مناطق کوهستانی، اطفا حریق کند است و هنوز آتش‌سوزی در برخی از مناطق وجود دارد.

 

ایرنا

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست دربازدید از مجتمع پالایشگاهی شهید فهمیده سراجه قم، گفت: نابودی و تخریب محیط زیست همچون فرونشست زمین و خیزش گرد و غبار در سال‌های طولانی بوجود آمده و بدون تردید جبران آن به ده‌ها سال کار و برنامه‌ریزی نیازمند است.

 

ایلنا

مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر لزوم تأسیس دبیرخانه شهر جهانی کلاش در شهرستان مریوان کردستان تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های مربوطه برای توسعه و ترویج صنایع‌دستی منطقه همکاری و همگرایی لازم را داشته باشند.

 

ایسنا

داود میرشکار، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آتش‌سوزی ۲۱ اردیبهشت‌ماه در منطقه حفاظت‌شده پارک ملی کرخه اظهار کرد: با تلاش محیطبانان پارک ملی کرخه، آتش سوزی در منطقه مهار شد و تحت کنترل قرار گرفت.

 

ایرنا

روح‌الله لایق، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: «تلیله شکیل» برای نخستین بار در آسمان منطقه گلیل و سرانی شهرستان شیروان مشاهده شد.

 

ایسنا

 علی طهماسبیان، مدیر شهرداری منطقه ۴ همدان درباره احداث پیاده‌راه باباطاهر، با بیان اینکه شهرداری همدان در کنار میراث فرهنگی آماده حفظ تاریخ کهن شهر هگمتانه است، گفت: پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر را با توجه به حفظ میراث فرهنگی و اهمیت ثبت جهانی هگمتانه پیش می‌بریم و در کنار اداره‌کل میراث فرهنگی آمادگی حفظ هرگونه آثار تاریخی احتمالی را داریم.

 

مهر

یاور عبیری رئیس، جامعه بوم‌گردی‌های کشور از صاحبان بوم‌گردی‌ها خواست در روز ۳۱ اردیبهشت، روز جهانی تنوع فرهنگی، با لباس محلی خود در سراسر کشور حاضر شوند.

 

ایلنا

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس با اشاره به سفر دوم رئیس‌جمهور و دولت سیزدهم به استان فارس، گفت: در این سفر بیش از هزار میلیارد تومان برای حوزه گردشگری فارس به تصویب رسید که در سال‌جاری و سال آینده این اعتبارات را به‌مرور هزینه خواهیم کرد.

 

ایسنا

 حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان با اشاره به ثبت جلوه‌های زیبایی از جولان حیات‌وحش در یکی از زیستگاه‌های استان گیلان، اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی چند ماهه محیطبان پرتلاش یگان حفاظت محیط زیست شهرستان املش تصاویر کم نظیری از گونه‌های شاخص و حمایت شده پلنگ، خرس، شوکا و مرال در یکی از زیستگاه‌های این شهرستان به ثبت رسید که مشاهده این تصاویر، از غنای تنوع زیستی این استان حکایت دارد.

 

ایسنا

سید ابوالقاسم موسوی، رئیس مرکز آموزش محیط‌ زیست و تربیت محیطبان از آغاز دوره جدید آموزش محیطبانان با ۱۳ سرفصل از دیروز (۲۲ اردیبهشت) خبر داد.

 

ایرنا

هادی موسی‌پور، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مشهد گفت: سه شکارچی غیرمجاز در این شهرستان دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی