صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

سانحه ریلی در آرژانتین با ده‌ها زخمی
مقامات آرژانتین اعلام کردند در پی وقوع حادثه برای یک قطار در «بوئنوس آیرس»، پایتخت این کشور دست کم ۳۰ نفر بشدت مصدوم شدند. مقامات آرژانتین اعلام کردند ۹۰ نفر تحت مداوا قرار گرفتند که وضعیت ۳۰ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.همچنین دو نفر از مصدومان که از ناحیه سر دچار صدمات جدی شده بودند با بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند. تاکنون جزئیات بیشتری از حادثه و علت وقوع آن منتشر نشده است و مقامات راه‌آهن محلی اعلام کردندکه تحقیقات برای بررسی این سانحه ریلی آغاز شده است.
 
تیراندازی به دو افسر پلیس در پاریس
خبرگزاری فرانسه گزارش داده فردی در مرکز پلیس پاریس به دو افسر تیراندازی و آنها را بشدت زخمی کرده است.ضارب هنگامی که در بازداشت پلیس بوده اسلحه یکی از افسران را ربوده و به سمت آنها تیراندازی کرده است. به گفته این منبع، مأموران هنگام حادثه در حال تفتیش این مرد بوده‌اند. حال افسران پلیس وخیم گزارش شده است.

سیل مرگبار در افغانستان
مقامات افغانستان اعلام کردند بر اساس آمار ابتدایی از تلفات سیل در ولایت «بغلان» این کشور دست‌کم ۶۰ نفر جان باخته و بیش از ۱۰۰ نفر نیز زخمی ‌شده‌اند.به گزارش بی‌بی سی، به گفته مقامات محلی، دست‌کم چهار ولسوالی و مرکز ولایت بغلان، شاهد سیل بوده‌اند. «ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان هم در پستی در شبکه ایکس نوشته است: در نتیجه سیل در ولایات بغلان، بدخشان، غور و هرات دهها نفر کشته و مجروح شده‌اند.
تصاویر زیادی از سیل ویرانگر بغلان در شبکه‌های اجتماعی هم منتشر شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی