صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

بخشش زندانی محکوم به مرگ به حرمت حضرت زهرا(س)
زندانی محکوم به مرگ در قزوین با رضایت اولیای دم و به حرمت حضرت زهرا(س) بدون هیچ چشمداشتی از مجازات قصاص رهایی یافت.
فرهاد بهرامی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی درباره این پرونده گفت: در جلسات شورای حل اختلاف زندان که با وساطت مددکاران و اعضای گروه صلح و سازش برگزار شد، در نهایت با تلاش مسئولان زندان مرکزی و تشکیل جلسات مکرر صلح و سازش، خانواده اولیای‌دم به حرمت حضرت زهرا(س) از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و رضایت خود را اعلام کردند. این متهم ۲۵ ساله که در سال ۱۳۹۸ به قصاص محکوم شده بود، بعد از ۴ سال حبس با اعلام گذشت اولیای‌دم از قصاص رهایی یافت.
بهرامی در پایان ضمن قدردانی از اقدام خداپسندانه اولیای‌ دم گفت: نکته قابل توجه پرونده، اظهار ادب و ابراز ارادت ولی‌دم به ساحت قدسی حضرت زهرا(س) بود که موجب شد محکوم بدون پرداخت هیچ وجه مابه‌ازایی از قصاص رهایی یابد.
 
مرگ راننده اسدآبادی در واژگونی تراکتور
 یک راننده تراکتور در یکی از روستاهای شهرستان «اسدآباد» همدان در اثر حادثه کار درگذشت.
 نیمه‌شب جمعه یک راننده تراکتور هنگام شخم‌زدن زمین‌های شیب‌دار در مزارع کشاورزی یکی از روستای شهرستان «اسدآباد» همدان بر اثر سقوط به دره و واژگونی تراکتور جان باخت.

خروج میله آهنی از مغز پسر ساوجی
 درگیری دو مرد جوان در محل کار باعث فرورفتن میله آهنی به سرش شد.
احسان فرهادی، جراح مغز و اعصاب بیمارستان شهید مدرس ساوه در تشریح جزئیات این عمل گفت: در جریان نزاع در محل کار و درگیری این جوان با یکی از همکاران، میله‌ای به سر او زده شده بود. میله دقیقاً روی مغز فرود آمده و جمجمه را سوراخ کرده و به دلیل چسبندگی میله به بدن این مصدوم جداکردن آن بسیار سخت و دشوار بود. با انجام عمل جراحی، جسم خارجی و جمجمه شکسته شده که وارد مغز مصدوم شده بود، خارج شد ولی متأسفانه ضربه وارده دقیقاً به محل حرکتی سمت راست بدن اصابت کرده و شدت جراحت وارده موجب شده که نتواند سمت چپ بدن خود را حرکت دهد.
 فرهادی با بیان اینکه یک لحظه عصبانیت و کاهش تاب‌آوری موجب شد که یک جوان ۲۴ ساله دچار فلج سمت چپ بدن شده و نتواند به کار خود ادامه دهد، افزود: درگیری و نزاع می‌تواند تهدید جدی برای سلامت افراد ایجاد کند. سیستم مغز انسان ارگانی نیست که بخواهد خود را بازسازی کند، چراکه بر اثر این ضربه سلول‌های مغزی فرد از بین رفته و متأسفانه نمی‌توان برای او کاری انجام داد.
 
جمع‌آوری 500 معتاد متجاهر در طرح آرامش
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر غرب استان تهران از جمع‌آوری بیش از ۵۰۰ معتاد متجاهر در این محدوده خبر داد.
سرهنگ حسین زلفخانی با اشاره به اجرای مرحله جدید طرح آرامش در شهر در محدوده غرب استان تهران، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۶۴ نفر معتاد متجاهر و کارتن خواب از سطح شهرستان‌های غرب استان تهران جمع‌آوری شده و برای بهبود وضعیت و همچنین ترک اعتیاد به مرکز ترک اعتیاد انتقال داده شدند. ۹ قاچاقچی موادمخدر و ۱۸۴ خرده فروش نیز دستگیر شدند و ۱۴۷کیلو و ۶۷۱ گرم انواع مواد مخدر نیز کشف و ضبط شد.
 
مصدوم شدن دو پاکبان تبریزی در تصادف
  دو کارگر پاکبان تبریزی هنگام انجام کار در حادثه تصادف مصدوم شدند.
 یک منبع کارگری در شهرداری تبریز به خبرنگار ایلنا گفت: صبح شنبه دو کارگر پاکبان شهرداری تبریز هنگام کار جمع‌آوری زباله در محور اتوبان پاسداران، ورودی ولی امر بر اثر حادثه برخورد با یک خودرو سواری دچار حادثه شدند که برای درمان به بیمارستان شهدای تبریز منتقل شدند. این دو پاکبان «مصطفی حاجی‌پور» و «مهدی رزمی» هستند که چندین سال سابقه کار خدماتی در شهرداری تبریز دارند. رفتگران مصدوم بعد از جمع‌آوری پسماند مشغول انتقال آنها از اتوبان بودند که با سهل‌انگاری و سرعت غیرمعمول راننده خودرو سواری، دچار حادثه شدند.

مرگ مادر و دختر در تصادف با پراید
  تصادف دو خودرو در محور بردسکن به خلیل‌آباد سه کشته بر جا گذاشت.
 سرهنگ حسن شاکری، فرمانده پلیس‌راه بردسکن گفت: در پی برخورد یک دستگاه وانت پیکان با یک دستگاه پراید سواری در محور بردسکن به خلیل‌آباد و آتش‌سوزی پیکان وانت راننده و سرنشین آن که یک مادر و دختر بودند و همچنین راننده پراید در دم فوت کردند.
 فرمانده پلیس‌ راه بردسکن در خصوص علت این سانحه مرگبار گفت: بر اثر انحراف به چپ راننده پیکان وانت که از سمت خلیل‌آباد در حرکت بود با پراید به صورت شاخ به شاخ برخورد کرد و پیکان وانت دچار حریق شد.
 
مرگ گردشگر در  ارتفاعات اشتهارد
 حادثه سقوط دو گردشگر در ارتفاعات اشتهارد یک فوتی و یک مصدوم بر جا گذاشت.
محمدباقر خلفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز از وقوع حادثه سقوط دو گردشگر در کوه‌های روستای فردآباد اشتهارد خبر داد و گفت: بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه کوثر هلال احمر البرز به همراه مأموران انتظامی و مدیریت بحران شهرستان اشتهارد به محل حادثه اعزام شدند. امدادگران پس از ۱۲ ساعت طی مسافتی صعب‌العبور و دستیابی به حادثه عملیات رهاسازی، تثبیت و نجات مصدوم را انجام دادند و این فرد برای درمان تحویل امدادگران اورژانس شد. پیکر فرد متوفی نیز برای سیر مراحل قانونی در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفت.
 
انفجار شدید دو باب خانه و مغازه در مشهد
  انفجار مغازه و منزل مسکونی در خیابان قائم احمدآباد مشهد باعث تخریب چندین ساختمان شد.
 آتشپاد دوم حسن نجمی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعت ۳ بامداد شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ انفجار مغازه و منزل مسکونی در خیابان قائم احمدآباد به مرکز فرماندهی اعلام شد که همکاران ایستگاه ۵۱ بلافاصله به محل اعزام شدند و اقدام به پاکسازی و ایمن‌سازی محل کردند. موج انفجار تا شعاع ۷۰ متر باعث تخریب منزل روبه‌رو وشیشه‌های ساختمان‌های اطراف شده بود. احتمالاً نشت گاز شهری و انفجار مغازه که در قسمت پشتی آن منزل مسکونی وجود داشته باعث این حادثه شده است، اما کسی در این حادثه آسیب ندید.

جستجو
آرشیو تاریخی